Albert Heijn heeft onlangs de prijzen op veel producten verlaagd. Vooral de prijsverlaging op bier springt in het oog.
Andere supermarkten volgen de marktleider, zo hebben o.a. Plus en Hoogvliet ook prijswijzigingen doorgevoerd.
Albert Heijn verlaagt bijna 800 prijzen
Albert Heijn heeft onlangs 800 prijzen verlaagd. Dagelijks volgt de marktleider de prijzen in de markt en reageert op andere partijen als dat nodig is. Albert Heijn zegt hier ditmaal geen initiatiefnemer van de huidige prijsverlagingen te zijn, maar zich hebben laten leiden door concurrentie.
Bier wordt weer goedkoper
Begin dit jaar was er nog sprake van een flinke accijnsverhoging. Veel supermarkten hebben deze verhoging aangegrepen om de prijzen op bier extra te verhogen, maar lijken daar nu op terug te komen.
Lees ook
De prijzen van een groot aantal kratten bier is verlaagd, tot soms wel een euro, bijvoorbeeld:
Krat Brand was €14,39, nu €13,09
Krat Heineken was €13,99, nu €13,19
Krat Warsteiner was €13,09, nu €12,09
Krat Amstel was €13,39, nu €12,69
Meer supermarkten verlagen bierprijzen
Ook Hoogvliet en de Plus zijn niet achtergebleven met het verlagen van de bierprijzen. Vorige week woensdag hebben de twee supermarkten honderden producten, waaronder veel bier, in prijs verlaagd. De oude en nieuwe bierprijzen bij de Hoogvliet:
Krat Brand was €13,49, nu €12,69
Krat Heineken was €13,59, nu €12,69
Krat Warsteiner was €12,59, nu €11,69
Krat Amstel was €12,99, nu €12,49
De verwachting is dat ook andere supermarkten snel zullen reageren.
Nederlandse brouwers niet blij
Cees Jan Adema, directeur van de Nederlandse Brouwers geeft aan niet erg blij te zijn met de prijsverlagingen. Hij vindt dat de klant een eerlijke prijs moet betalen voor bier. Volgens hem heeft de consument geen idee meer wat een normale prijs is van een krat bier.