De award wordt vrijdag 27 november uitgereikt tijdens het jaarlijkse STIVA symposium. Eenmalig stemmen op één van de negen nominaties kan t/m 24 november.
De vakjury heeft negen tv commercials genomineerd die tussen 1 oktober 2014 en 1 oktober 2015 werden uitgezonden op de Nederlandse televisie. Jurylid Yvonne Prins van OM Nederland: “We hebben als jury zo’n 50 tv commercials gezien en gelet op de conceptuele uitwerking, de originaliteit van de commercial en de manier waarop de reclame aandacht schenkt aan verantwoorde alcoholconsumptie.”
Op www.stivaaward.nl kan het publiek van 18 jaar en ouder nu haar keuze maken uit negen nominaties:
1. Heineken – The Chase
2. Martini – Begin desire
3. Bavaria – Terras
4. Heineken – Cities of the world
5. Grolsch – 400 jaar plop
6. Amstel – Jaartje buitenland
7. Heineken – The Match
8. Amstel – Radler Highwayman
9. Jack Daniels – Honey
De stemmen van het publiek (50%) en de stemmen van de vakjury (50%) bepalen uiteindelijk welke alcoholcommercial de 1e STIVA TV AWARD in de wacht sleept.
Verantwoorde alcoholconsumptie
Peter de Wolf, directeur van STIVA: “Met de STIVA TV AWARD willen we laten zien dat alcoholreclame leuk kan zijn, maar ook een manier is om consumenten het belang van verantwoorde alcoholconsumptie op het hart te drukken. Iedereen van 18 jaar en ouder mag genieten van een drankje, maar wel bewust en met mate.”
Aan de online verkiezing mag iedereen van 18 jaar en ouder deelnemen. Een leeftijdscheck maakt onderdeel uit van het stemproces. Deelnemers maken kans op mooie prijzen. Het volledige reglement is te vinden op www.stivaaward.nl.
Benieuwd naar andere bierreclames?