AB-Inbev is onder andere bekend van: Hertog Jan, Jupiler, Dommelsch en Hoegaarden. Met deze biermerken heeft AB-Inbev een marktaandeel van circa 17% op de Nederlandse biermarkt. Dit maakt AB-Inbev de tweede speler.
Dalende volumes
De volumes daalden afgelopen kwartaal licht doordat de groei in de VS en Azië teniet werd gedaan door de volumedaling in Oost en Centraal Europa. In Rusland daalde het volume met 17% door "uitdagende regelgeving" en het verlies in het marktaandeel van de goedkopere merken. AB-Inbev richt zich daar nu vooral op het duurdere segment van de markt.
Stijgende opbrengst
De opbrengsten uit verkoop groeiden met 9% tot 10 miljard dollar. Het bedrijfsresultaat in het derde kwartaal nam met 10,6% toe naar €3,1 miljard.
Prijsverhoging
AB-Inbev heeft aangegeven de bierprijzen vanaf 2013 opnieuw te gaan verhogen. Volgens de brouwer is de prijsverhoging te wijten aan "de aanhoudende stijging van grondstof-, verpakkings- en energieprijzen, en om loonkosten te compenseren". In maart verhoogde AB-Inbev de bierprijs ook al met 6%. Of hun grootste concurrent Alken-Maes de bierprijs ook gaat verhogen is nog niet bekend. "We werken momenteel aan de tarieven voor 2013, maar die werkzaamheden zijn nog niet afgerond", aldus de woordvoerder van Alken-Maes.