De Amsterdamse bierbrouwers Two Chefs Brewing willen met een crowdfunding campagne minimaal € 300.000,- ophalen.
Het doel is om een eigen brouwerij te kunnen openen in Amsterdam-West.
De Amsterdamse bierbrouwers - en voormalige chefs - Sanne Slijper en Martijn Disseldorp van Two Chefs Brewing willen met de crowdfunding campagne minimaal € 300.000,- ophalen.
Er is inmiddels is €190.000,- opgehaald. Met de investering willen Sanne en Martijn in Amsterdam-West een eigen brouwerij openen met een brouwinstallatie, twaalf vergistingstanks en een bottellijn zodat de chefs, naast meer liters, ook meer types en smaken kunnen brouwen.
Crowdfunding mét rendement op investering
Bijzonder aan de crowdfunding campagne van Two Chefs Brewing is dat investeerders een rendement behalen op de inleg. Over vijf jaar wordt een rendement van 4,5% per jaar uitgekeerd, oftewel een rendement van 22,5% over de gehele looptijd.
Lees ook
Investeer je dus € 1.000,- krijg je in totaal € 1.225,- terug. Naast de rente bieden de brouwers nog allerlei andere beloningen bij verschillende investeringsbedragen. Denk hierbij aan je naam op één van de vergistingstanks of jouw eigen bier die de Two Chefs op de markt brengen.
Over Two Chefs Brewing
De chefs Sanne en Martijn zijn in 2012 begonnen met zelf bier brouwen. Vier jaar later hebben ze in totaal negen speciaalbieren op de markt, die in Amsterdam alleen al op meer dan 300 plekken worden verkocht.
De bieren worden nu in ketels van andere brouwers in binnen- en buitenland gebrouwen. Logischerwijs is het tijd voor de volgende stap en een eigen brouwerij, zodat hun bier ook ver buiten de Nederlandse grens rijkelijk kan vloeien.
Two Chefs Brewing is vooral te herkennen aan de funky labels die middels paper-art zijn bewerkstelligd door design bureau Studio Early Day. Maar het funky uiterlijk komt zeker ook terug in de smaak van al hun type bieren. De voormalige chefs steken graag hun tong uit naar het bekende, door gebruik te maken van aparte ingrediënten en meer gerst en hop.