Bierpakket zorgt voor sociale verbinding
Het concept is even doordacht als simpel: samen met familie, vrienden of collega’s bier proeven in een online quiz. Daarmee speelt Raadhetbiertje.nl in op de voorlopig voortdurende horeca lockdown. Het bierpakket bestaat uit vier bierflesjes, die ‘blind’ moeten worden geproefd. Slechts de kleur van het etiket op de fles verraadt hoeveel alcohol het biertje bevat. Met de mobiel wordt de QR-code op de fles gescand, die leidt naar online vragen over bijvoorbeeld het type bier, de ingrediënten of de toegevoegde aroma’s. Bierliefhebbers kunnen op deze manier de strijd met elkaar aangaan én verbonden blijven met elkaar.
Couponcode Raadhetbiertje
Voor bezoekers van Biernet is voor Raadhetbiertje een speciale couponcode beschikbaar. Hiermee krijg je 10% korting op de totale bestelling: Gebruik de waardebon BIERNET bij het afrekenen.
Ontstaan van online quiz
Het idee is ontstaan in het begin van de coronaperiode, toen eigenaar van het concept Jan ter Borg uit Hengelo zélf op zoek was naar een manier om verbonden te blijven met zijn vrienden. Een online bierproeverij bleek de oplossing te zijn voor een gezellige avond op afstand. En dat is nu ook precies waar het bij Raadhetbiertje.nl om gaat: genieten! Van zowel de bieren als van het gezelschap.
Unieke bierproeverij
Iedere maand biedt Raadhetbiertje.nl een unieke bierproeverij van vier verschillende bieren met een QR-code die naar een bijbehorende set vragen leidt. Zo kan het bierproeven iedere maand herhaald worden, zonder dat de lol ervan afgaat.
Aan de buitenkant van het bierflesje is niets te zien dat het biertje zou kunnen weggeven. Alleen de kleur van het etiket op de fles verraadt hoeveel alcohol het bevat. Zo is het groene etiket het lichtste (0 tot 3%) en de zwarte kleur het zwaarste biertje (9-12%). Behalve de vaste pakketten is maatwerk ook mogelijk, zoals een pakket met alleen donkere bieren, extra versnaperingen, of met eigen quizvragen.
Bijzondere speciaalbieren
Het concept van Raadhetbiertje.nl sluit niet alleen aan op de horeca-lockdown, maar ook op de toenemende populariteit van ambachtelijke speciaalbieren.
In een bierpakket zitten bijzondere en verrassende speciaalbieren, die een verwenmoment creëren voor de gebruikers. Het zijn niet de standaardbiertjes die je in elke supermarkt kunt krijgen, maar speciaalbieren van brouwmeesters met een uniek verhaal. Het is dé manier om op een laagdrempelige, ludieke manier om samen met elkaar kennis te maken met de wereld van speciaalbier, op ieder gewenst moment.
Online competitie
Ook kan online een groep van deelnemers worden aangemaakt die de strijd met elkaar aangaan om te bepalen wie de échte bierkenner is. De online quiz geeft de bierproevers meer informatie over de toegevoegde aroma’s, de ingrediënten en de smaak van het bier. Daarmee tilt Raadhetbiertje.nl het bierdrinken naar een hoger niveau en voelt iedere deelnemer zich voor even een biersommelier.
Platform voor brouwers en horeca
Raadhetbiertje.nl dient ook als platform voor bierbrouwers en de horeca. Brouwers kunnen zich verbinden aan het concept door hun bieren aan te bieden. Op deze manier krijgt een brouwer een extra afzetkanaal en erg waardevolle inzichten in wat de consument vindt van het bier van de brouwer. In samenwerking met de horeca wil Raadhetbiertje.nl de vaste klanten een unieke bierproeverij op afstand aanbieden om met elkaar verbonden te blijven tijdens de huidige lockdown.
Deelnemen aan online quiz
De website van Raadhetbiertje.nl is in december 2020 gelanceerd en kan iedereen genieten van deze bierpakketten. Volg Raadhetbiertje.nl via Facebook, Instagram, LinkedIn en #raadhetbiertje voor het laatste nieuws.