Bavaria EK-campagne
Vandaag onthult Bavaria haar nieuwe EK-campagne ‘Geluk zit in een klein broekje’. Met Berry van Aerle als aanvoerder van de campagne, hoopt de Brabantse bierbrouwer dit jaar het EK-geluk van ’88 te kunnen evenaren. In samenwerking met boxershortmerk Pockies ontwikkelde Bavaria een ‘geluksbroekje’, dat is gebaseerd op het shirt dat door het Nederlands elftal werd gedragen tijdens de legendarische EK-finalewedstrijd.
Met de 'Geluk zit in een klein broekje’-campagne speelt de Brabantse brouwer in op het gegeven dat bijgeloof en sport onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden. Het geluksbroekje kan vanaf volgende week gescoord worden in combinatie met een ‘Lucky 7-pack’ Bavaria-pils.
Ultiem gelukssymbool
Met Berry van Aerle als hoofdrolspeler in de commercial blikt Bavaria met een knipoog terug op die goede oude tijd vol EK ’88-herinneringen en geluksrituelen, toen geluk nog heel gewoon was. In de commercial is te zien hoe Berry tot zijn schrik ontdekt dat uit zijn iconische ‘88 tenue een broekje is geknipt. Dat tenue is vermaakt tot het ultieme gelukssymbool. Nederlanders worden met de campagne gemotiveerd om mee te doen aan het geluksritueel waarmee het EK-geluk van ’88 weer aan de zijde van Oranje moet komen.
Florent Renders, marketing manager bij Swinkels Family Brewers: “Bavaria zou Bavaria niet zijn als we het EK onopgemerkt voorbij zouden laten gaan. We hebben in het verleden natuurlijk meerdere spraakmakende campagnes gehad. Nu zijn wij Nederlanders niet het meest bijgelovige volk van Europa, toch willen we het geluk van toen aan onze zijde hebben. Daarom hijsen we heel Nederland in oranje geluksbroekjes met het iconische retro dessin van toen. En die eerste drie punten? Die hebben we gewoon al in de pocket. Met dit broekje dragen we Oranje naar de finale. Want met het geluk aan onze kont, een pilsje in de hand en een beetje bijgeloof, is alles mogelijk!”
Samenwerking Pockies
Het geluksbroekje is ontwikkeld in samenwerking met boxershortmerk Pockies, bekend van de boxershorts met zakken. Pockies ontstond zes jaar geleden als grap onder drie studenten, maar is inmiddels uitgegroeid tot een grote internationale modesensatie. Door jarenlange ervaring met ‘Couch Couture’, zoals Pockies hun kleding voor op de bank noemt, weet het merk precies waar een geluksbroekje aan moet voldoen. Pockies had eerder al samenwerkingen met rapper Snelle en Willie Wartaal.
Vandaag start de landelijke crossmediale campagne, ontwikkeld met creatief bureau Fama Volat. Naast de tv-commercial, wordt de campagne groots geactiveerd middels online video (Instream, YouTube, Connected TV), social media en buitenshuis met impact op grote digitale schermen (programmatic OOH). Uiteraard wordt er ook op de winkelvloer groots uitgepakt.
Het Bavaria-geluksbroekje is vanaf volgende week te koop voor een bedrag van €8,99, in combinatie met een ‘Lucky 7-pack’ Bavaria-pils. Er is een mannen- en vrouwenmodel beschikbaar.