Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Geniet & Geef Bier brengt €50.171 op voor Stichting KiKa

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Geniet & Geef Bier brengt €50.171 op voor Stichting KiKa

24 november 2021 om 14:45

De jaarlijkse actie Geniet & Geef, de beste brouwers voor het goede doel, kent in 2021 een opbrengst van € 50.171. Het speciaalbier werd dit jaar gebrouwen door Brouwerij de Molen.

Geniet en Geef bier van de Molen opbrengst
Brouwerij de Molen logo sinds april 2022
Geniet en Geef bier van Brouwerij de Molen

€50.171 voor Geniet & Geef Bier

Geniet en Geef De opbrengst wordt aangewend voor vernieuwend onderzoek en andere activiteiten op het gebied van kinderkanker, gericht op minder pijn tijdens behandelingen, meer genezing en een hogere kwaliteit van leven op latere leeftijd. Speciaal voor Geniet & Geef brouwde brouwmeester Jan-Willem den Hartog “De Molen Geniet & Geef”. Dit Geniet & Geef bier is door ruim 50 horecazaken en bij Mitra Drankenspeciaalzaken en Albert Heijn verkocht in fles.

Dankbaar voor resultaat

Frits Hirschstein, oprichter van KiKa, nam de cheque in ontvangst in Bodegraven: “Samen streven we naar minder pijn en strijd, meer genezing en kwaliteit. Dit mooie bedrag, opgehaald in een jaar dat vooral de horeca het moeilijk had, levert daar een grote bijdrage aan. We zijn Stichting Geniet & Geef, Brouwerij De Molen en alle deelnemers heel dankbaar.”

Lees ook

Het Geniet & Geef bier was de afgelopen maanden verkrijgbaar op fles in meer dan 50 Nederlandse horecagelegenheden, en bij Mitra Drankenspeciaalzaken en Albert Heijn. Vanwege de onzekere situatie die Covid-19 met zich meebrengt is dit jaar besloten het bier niet op fust af te vullen. Daarom werd, in tegenstelling tot eerdere edities, geen tweemaal 78 hectoliter gebrouwen, maar eenmaal. Dit volume verwijst naar het genezingspercentage van kinderen met kanker, dat begin 2021 op 78% lag. Alles in aanmerking genomen is het opgehaalde bedrag een fantastisch resultaat, in een jaar dat brouwers en horecabedrijven het vanwege Covid-19 bepaald niet gemakkelijk hadden.

Eer voor Brouwerij de Molen

Brouwerij de Molen logo Brouwerij De Molen voelde zich vereerd om dit jaar, de achtste editie inmiddels, het Geniet & Geef bier te mogen brouwen. Christiaan Peijnenburg, Salesmanager van Brouwerij de Molen: “Onze brouwerij is al sinds de oprichting maatschappelijk betrokken: zo bieden wij plaats aan medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Wij zien KiKa als een zeer nobel doel waar we ons graag voor inzetten. Onze brouwer was er trots op een bijzonder blond bier te mogen brouwen; vol, moutig, licht kruidig en gedrooghopt met Sorachi Ace. De Geniet & Geef werd aldus een Fruitfull Blond van 6,5% waar je rustig van kon genieten, terwijl je tegelijkertijd iets teruggeeft. Dat de actie meer dan een halve ton heeft opgebracht vervuld ons allen met dankbaarheid.”

Geniet & Geef 

Sinds 2012 presenteert Stichting Geniet & Geef ieder jaar een bijzonder bier. De Geniet & Geef actie heeft sinds de start al meer dan € 685.000 opgebracht. Initiator Gaius Voûte: “Momenten waarop je geniet, maken je ervan bewust hoe goed je leven eigenlijk is. Stichting Geniet & Geef zet zich in om deze genietmomenten om te zetten in donaties voor het goede doel, donaties voor KiKa. Dat we nu mogen vaststellen dat de actie, en iedereen die daaraan een bijdrage heeft geleverd, wederom een record heeft gebroken is indrukwekkend: zelfs in een corona-jaar weten we krachten te verenigen.’’

De opbrengst gerealiseerd met de verkoop van het bier komt volledig ten goede aan KiKa. Volgens de nieuwste cijfers ligt het genezingspercentage op 81%. Dat volume zal dan ook in 2022 worden gebrouwen! Met deze actie en de onderzoeken die KiKa financiert, wordt er naar gestreefd om in 2025 een genezingspercentage van 95% te realiseren.

Cookie instellingen