Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Brouwerij de Molen biedt 'Artificial Inspiration'

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Brouwerij de Molen biedt 'Artificial Inspiration' met hun What-If machine

28 september 2023 om 15:26

Brouwerij de Molen heeft afgelopen weekend tijdens het Borefts Bierfestival 'Artificial Inspiration' geboden aan de bezoekers met de introductie van de What-If machine.

What If machine van De Molen screenshot
Brouwerij de Molen logo sinds april 2022
Brouwerij de Molen logo tot 2022

Innovaties en bierbrouwen

Gaan nieuwe innovaties en ambacht hand in hand? Zonder afbreuk te doen aan het vakmanschap van bierbrouwen, werd er tijdens speciaalbier festival Borefts, georganiseerd door Brouwerij De Molen, afgelopen weekend een blik in de toekomst geworpen. Zo werd de 'What-If Machine' geïntroduceerd, een innovatieve machine die gebruikmaakt van ‘Artificial Inspiration’. Deze activatie, ontwikkeld in samenwerking met marketingcommunicatiebureau Kaliber Interactive, genereert gepersonaliseerde suggesties voor een nieuwe verrassende smaakcombinatie. Een selfie en een kleuranalyse van het bier zijn voldoende om de machine in werking te zetten. Hiermee wil de brouwerij de nieuwsgierigheid van bierliefhebbers prikkelen en hen betrekken bij het creatieve proces.

The What if Machine from Kaliber Interactive on Vimeo.

Brouwerij de Molen: Ambacht en technolgie gaan samen

In een wereld waarin nieuwe innovaties en technologieën elkaar razendsnel opvolgen, zijn de brouwers van De Molen ervan overtuigd dat het bierbrouwen altijd met een menselijke hand gepaard zal gaan. Wél zien zij heil in het omarmen van technologie om daarmee hun eigen grenzen te verleggen en nieuwe smaken te creëren. Misschien wel smaken waar het menselijk brein niet op was gekomen... De nieuwe machine sluit naadloos aan bij het merkconcept van Brouwerij De Molen, dat zich richt op het prikkelen van de verbeelding, oftewel ‘Blow your mind’. Daarnaast zal deze innovatie op diverse locaties worden ingezet om inspiratie op te doen.

Lees ook

Stimuleren van nieuwsgierigheid

Coen Dekker, marketingmanager bij Brouwerij de Molen, benadrukt het belang van het verenigen van schijnbaar onverenigbare smaakwerelden: "Onze brouwers zijn continu op zoek naar nieuwe bieren waarbij twee schijnbaar onverenigbare smaakwerelden worden verenigd. Dat vinden we mooi, we zijn benieuwd naar hoe dat smaakt en we willen mensen dit ook laten ervaren. Door het verbinden van contrasterende werelden, willen we de nieuwsgierigheid van mensen prikkelen. Nieuwsgierigheid opent namelijk nieuwe werelden die het ontdekken waard zijn. Dat willen we bij De Molen graag stimuleren."

Man & Machine bier

Ook Brouwerij De Molen nam de proef op de som door een bier te creëren in samenwerking met Artificial Inspiration. Zij presenteerden het eerste resultaat daarvan tijdens het festival, een sake fruited ale met smaken van lychee en wasabi, genaamd Man & Machine. Een bier dat duidelijk geïnspireerd is op Japan, één van de willekeurige thema’s die in de A.I. tool Midjourney gestopt zijn. Zo ontstonden afbeeldingen met invloeden van zowel het thema als de bierwereld. Vervolgens zijn de afbeeldingen voorgelegd aan de brouwers met 2 simpele vragen: ‘Wat proef je als je dit ziet?’ en ‘Aan welk type bier doet dit je denken?’ De expertise van de brouwers zorgde ervoor dat deze lange lijst met nieuwe smaakcombinaties teruggebracht werd naar een aantal echte kanshebbers om mee te experimenteren.

13de editie Borefts

Borefts is een internationaal speciaalbierfestival dat al sinds 2009 plaatsvindt op het terrein van De Molen. Zo’n 7.000 bierfans in 35 nationaliteiten van overal ter wereld streken afgelopen weekend neer in Bodegraven om hun nieuwsgierigheid te beproeven. Borefts biedt een podium aan een mix van grote en kleine namen, die allemaal één ding met elkaar gemeen hebben: het zijn brouwers waarmee brouwerij De Molen zich verbonden voelt, en die de bezoekers uitdagen met de spannendste bieren.

Cookie instellingen