Gulpener lanceert een nieuwe campagne: 'Heb je even?'. De brouwerij uit Gulpen heeft een nieuw logo, nieuwe verpakkingen en een nieuw productportfolio.
Gulpener in het nieuw
Gulpener lanceert een nieuwe propositie, inclusief logo, campagne, verpakkingen, website en een nieuw productportfolio met fris en sprankelend zomerbier, vernieuwde Korenwolf Wit en drie alcoholvrije biertjes. Zet je terras maar buiten, Gulpener is er klaar voor.
Duurzaam en creatief
Lokale Limburgse samenwerkingen, 25-mile sourcing principe, een innovatief brouwhuis en erkenning voor verantwoord ondernemerschap met de prestigieuze Koning Willem I prijs, Gulpener Bier zette de laatste jaren een uitroepteken achter zijn naam als meest duurzame bierbrouwer van Nederland.
Ook op creatief vlak onderscheidt Gulpener zich al langer, door innovatieve collabs met craftbrouwers als Kompaan, vandeStreek, het Deense Mikkeler, Van Moll en Two Chefs Brewing. Dit jaar kreeg Gulpener voor al haar ingezonden bier uit het reguliere assortiment een onderscheiding bij de European Beer Challenge in Londen, de Academy Awards van het bierbrouwen.
Strategie
Lekker, verrassend en planeetvriendelijk bier, dat is alles wat de moderne bierdrinker graag wil. Met een vernieuwde eigentijdse propositie en een innovatief en spannend assortiment wil Gulpener die liefhebber graag aantrekken.
Visuele identiteit
Wat gelijk opvalt is het nieuwe logo, etiket en stijl. Het logo is modern, sterk en stoer, met de korenwolf als kleine, bescheiden en lokale held op een centrale plek. De nieuwe etiketten zijn fris, en energiek, met grote zelfverzekerde en kleurrijke stapelletters die visueel het raam zijn naar de achtertuin van Gulpener – de lokale gerst en hop.
Communicatie
Die nieuwe stijl zie je ook op social en online. Fris, jong en modern, maar met respect voor tweehonderd jaar historie. Simpele heldere taal en weinig bierjargon, veel buitenmensen en een toffe Limburgse familie festival vibe. Het is onderdeel van de nieuwe propositie waarbij de tijdloze waarde van aandacht centraal staat. Niet alleen voor je bier, maar ook voor de mensen en omgeving om je heen. Het thema van de eerste campagne is 'Heb je even?'. Modern mindfull met een Limburgs accent en een gastvrije glimlach.
Gulpener bieren
Wat het portfolio betreft kiest Gulpener voor diversificatie en innovatie, altijd met een lokale impactfocus. Dit is het assortiment voor 2024.
Lees ook
- Blond met een vleugje Vlierbloesem is hét zomerbiertje van 2024. Licht, fris en sprankelend, en gebrouwen van lokale gerst, tarwe en vlierbloesem die heerlijk zomers blijft rondzingen in je mond.
- Nul punt nul, en nul punt drie bier is ontzettend populair. Gulpener lanceert een pils, Weizen en een IPA in deze categorie. Perfect voor wie op zijn calorieën let, of morgen fris op het werk wil verschijnen. Modern bier vol smaak. Deze bieren waren tot op heden op de markt onder de naam 'Zwarte Ruiter'.
- Korenwolf wordt een apart merk, met een eigen identiteit, website, logo, merchandise, en campagne, allemaal gericht op de missie: het redden van de bedreigde Europese hamster, ofwel de Korenwolf. Binnenkort meer over missie Stayin’ Alive, zonnebrillen en het beschermingsprogramma van Gaia Zoo.
Gulpener had met Weizen, IPA, Pilsner en IJsbock al vier biologische bieren in het assortiment, naast reguliere pils, Lente- en Herfstbock, Wintervrund, Chateau Neubourg en Oud Bruin.
Ur-serie van Gulpener krijgt nieuwe naam
De bieren in Ur-serie van Gulpener krijgen een nieuwe naam:
Zwarte Ruiter was de naam van de historische Maastrichtse familiebrouwerij ‘Rutten’s bierbrouwerij de Zwarte Ruiter’. Sinds 2021 zijn er een aantal alcoholvrije en -arme bieren op de markt gebracht door Gulpener onder de naam Zwarte Ruiter. Deze bieren worden vervangen door de volgende alcoholarme of alcoholvrije bieren: