Elk jaar is de Super Bowl weer één groot reclame circus en ook dit jaar weer. Hierbij zaten ook bierreclames van biermerken als Stella Artois, Budweiser en Michelob. Enkele van deze reclames waren voor het goede doel.
Stella Artois en Budweiser hebben tijdens de Super Bowl 2018 een commercial uitgebracht met betrekking op een goed doel. Stella Artois steunt het goede doel door middel van de verkoop van glazen, dit doen ze in samenwerking met Water.org.
Hun doel is om mensen in derdewereldlanden te voorzien van schoon drinkwater. Ze beweren dat als 1% van de mensen die de commercial bekijkt een glas koopt, ze 1 miljoen mensen van schoon drinkwater kunnen voorzien voor een periode van 5 jaar. Bekijk de Stella Artois Super Bowl reclame van 2018 met Matt Damon.
Budweiser helpt op een andere manier. Zij maken met de commercial duidelijk dat ze trots zijn dat ze al 30 jaar lang mensen in nood voorzien van drinkwater. Dit doen ze met name in steden in de VS die zijn getroffen door een natuurramp. In deze 30 jaar hebben ze al 70 miljoen blikjes water uitgedeeld. Bekijk de Budweiser Super Bowl 2018 commercial.
De Bud Light Super Bowl 2018 commercial gaat over de Bud Knight (ridder) die helpt in de strijd om de vijanden te verslaan en natuurlijk het allerbelangrijkste; de 24-packs Bud Light op te halen! Benieuw hoe deze ridder te werk gaat? Bekijk de Bud Light Super Bowl 2018 reclame.
In de Michelob Ultra Super Bowl commercial definieert Chris Pratt wat het betekent om fit te leven en plezier te beleven. Hij is hierdoor de perfecte match is als symbool van waar Michelob Ultra voor staat. Bekijk hem trainen voor zijn debuut in de Super Bowl 2018.
Opvallend is dat alle bovenstaande biermerken onderdeel zijn van de de grootste brouwerij ter wereld, namelijk AB InBev. Opvallend is dat Heineken in 2017 nog wel een Super Bowl commercial lanceerde met Benicio del Toro, maar dit jaar dus verstek liet gaan.