Heineken heeft de jaarcijfers over 2018 gepubliceerd. Met name het eigen Heineken merk presteerde goed, met een groei van bijna 8 procent de beste prestatie van het Heineken merk in ruim 10 jaar tijd.
Alcoholvrij Heineken bier
De groei van het Heineken merk is mede te danken aan Heineken 0.0. De groeiende wereldwijde beschikbaarheid van het alcoholvrije pils leverde een behoorlijke bijdrage aan de groei, het is nu in 38 landen verkrijgbaar. In Nederland werd Heineken 0.0 in 2017 gelanceerd en wist het consumenten te overtuigen met de verkiezing tot beste alcoholvrije bier door de Consumentenbond en de verkiezing tot beste supermarktintroductie in 2017. In totaal wist Heineken 7,7% meer volume van het Heineken merk aan de man te brengen.
Lees ook
Heineken wereldwijd
Als geheel kende de Nederlandse brouwer wereldwijd een volumegroei van 4,2%. De operationele winst steeg met ruim 6 procent tot 3,9 miljard euro.
In China, waar Heineken eerder een miljardendeal tekende met CR Beer, wacht de brouwer nog altijd op goedkeuring van de autoriteiten. Heineken nam een belang van 40 procent in de grootste brouwer van China.