AB InBev heeft de jaarcijfers over 2018 gepubliceerd. De brouwerij deed goede zaken in 2018 op belangrijke biermarkten zoals Mexico, China, West-Europa, Colombia en Nigeria.
AB InBev opbrengst toegenomen
De grootste brouwer van de wereld AB InBev heeft in 2018 goede zaken gedaan op belangrijke biermarkten zoals Mexico, China, West-Europa, Colombia en Nigeria. De groei van het bierbedrijf is mede te danken aan de grote wereldmerken Budweiser, Stella Artois en Corona. De opbrengsten van deze drie grote biermerken zijn flink toegenomen in het afgelopen jaar, onder meer door een sterke reclamecampagne rondom het WK voetbal 2018 in Rusland.
Lees ook
AB InBev wereldwijd
AB InBev had wereldwijd een volumegroei van 0,3%. De operationele winst steeg hierdoor met bijna 5 procent tot 54,6 miljoen dollar.
De drie grootste biermerken van AB InBev hadden samen een stijging van maar liefst 9 procent over het hele jaar. Deze biermerken stonden in voor meer dan een derde van de totale stijging van hun netto-opbrengsten.