Heineken liet voor hun 150-jarig jubileum de etiketten aanpassen. Zo stond er niet meer prominent Heineken op het etiket, maar bijvoorbeeld ‘Biertje?' of 'Gerstenatje'. Meer reclames van Heineken
Soort reclame
Reclame van
Van brouwerij
Uitgebracht in
Toegevoegd op
15 augustus 2023
In het kader van 'Hoe je ons ook noemt. Proost op 150 jaar gezelligheid!' heeft Heineken de etiketten van hun bier tijdelijk aangepast door koosnaampjes voor het bier op de etiketten te zetten. ‘Biertje?, ‘Goudgele Rakker’, ‘Pilske, of ‘Koude Kletser’, al deze bijnamen vervingen tijdelijk de Heineken merknaam op alle verpakkingen.
Onderstaande commercial werd vooral populair door hoofdpersoon Mike die in de war raakt van alle verschillende benamingen voor het Heineken pils. Uiteindelijk bestelt hij twee 'laatste rondjes', in de veronderstelling dat de barman de naam van het bier bedoelde.
Lees meer over de viering van het Heineken jubileum.