Biermerken laten deze Oranjezomer met onder andere het EK Voetbal en de Olympische Spelen niet onopgemerkt voorbij gaan. Verschillende biermerken hebben acties gelanceerd om in te haken op het Oranjegevoel.
Er is deze zomer hopelijk een heleboel om voor te juichen voor de Oranjefans. In dit blog zetten we de acties van verschillende biermerken op een rijtje voor de Oranjezomer van 2024.
Heineken maakte vlak voor het EK bekend dat het partnership met de KNVB met vijf jaar werd verlengd. Heineken staat al jaren bekend om zijn spraakmakende en gewilde gadgets, zoals de Jagershoed in 2006, de Pletterpet in 2010 of het Sambashirt voor het WK in Brazilië.
De Oranjecampagne van Heineken voor de aanstaande Oranjezomer is een voortzetting van de succesvolle Heineken 150 jaar campagne. Naast een reeks nieuwe bijnamen op de verpakkingen, introduceert Heineken speciale oranje edities van het blik en de fles. Fans kunnen zo op én met oranje proosten op de sportieve hoogtepunten. Deze speciale oranje verpakkingen maken het vieren van de successen van het Nederlands Elftal nog feestelijker.
Ook in 2024 brengt Heineken een fanshirt uit. Het shirt van dit jaar heeft een praktische insteek. Het is een limited edition shirt dat je binnenstebuiten kan dragen: opvallend groen als je je vrienden kwijt bent en uiteraard oranje als je wil opgaan in het oranje feestgedruis en de gezelligheid met je vrienden. Het is dé blikvanger van deze Oranjezomer.
Oranjefans kunnen het ultieme Oranjezomer shirt bemachtigen via een win-actie in hun favoriete Heineken bar. Na elke groepswedstrijd verloot Heineken 600 shirts onder de deelnemers aan de actie.
Dit jaar heeft Heineken maar liefst vier verschillende Oranje gadgets gelanceerd. De verschillende gadgets zijn te bemachtigen via verschillende winkels.
Bij Albert Heijn maken voetbalfans bij aanschaf van een Heineken product kans op de Heineken Stoelbox?. Deze stoelbox zorgt ervoor dat een lekker koud biertje – met of zonder alcohol – altijd binnen handbereik is. De Stoelbox is het stralende middelpunt van een online campagne samen met Albert Heijn en kan naast online ook gewonnen worden in diverse filialen waar de Stoelbox fysiek te bewonderen is.
Bij Jumbo maken klanten kans op het Heineken Biermertje. Met een grote groep samen een wedstrijd van ‘Ons Oranje’ kijken op een té klein scherm is verleden tijd, want dankzij een beamer in de vorm van een Heineken® krat zie je zo met gemak alle hoeken van het veld.
Bij PLUS maken fans kans op het Heerlijk Helder Speakertje in de vorm van een Heineken blikje. Dit is de perfecte gadget om in de juiste stemming te komen voor of na de wedstrijd.
Bij de winkels die zijn aangesloten bij Superunie (o.a. Plus, Hoogvliet, Dirk en Vomar) is er nog een coole Heineken koelbox te winnen? Deze koelbox is ideaal om je Heineken biertjes koud te houden tijdens de wedstrijden.
Warsteiner, een gerenommeerd Duits biermerk, heeft een opvallend 12-pack blikken op de markt gebracht ter ere van het EK 2024, dat in Duitsland wordt gehouden.
Op de verpakking prijkt de uitdagende tekst: "Holland: Pak die Duitsers! (alle 12)." Deze slogan, gericht op Nederlandse voetbalfans, is opmerkelijk gezien Warsteiner's Duitse roots en de locatie van het kampioenschap. Het initiatief gaat niet alleen in op de sportieve rivaliteit tussen Nederland en Duitsland, maar ook Warsteiner's slimme marketingstrategie om in te spelen op de nationale trots en humor van Nederlandse supporters tijdens dit internationale voetbaltoernooi.
Dit 12-pack van Warsteiner is bijvoorbeeld te koop bij Gall & Gall.
Grolsch heeft een nieuwe video online gezet met vier mannen op de bank die voetbal kijken. Deze video is onderdeel van de nieuwe overall campagne van de brouwerij met de naam 'Veelzeggend'. In de video zien we dat de mannen gebruikmaken van de Grolsch Beugelkoelkast.
Grolsch heeft op het moment een promotie waarbij consumenten een unieke Grolsch beugelkoelkast kunnen winnen. Klanten kunnen deelnemen aan de actie door een actiekrat (Grolsch Premium Pilsner of Grolsch 0.0%) of een actie-sixpack te kopen en de unieke code die hierop vermeld wordt in te vullen op de website van Grolsch. Ze krijgen dan direct te zien of ze gewonnen hebben. De actie loopt t/m 24 juni.
In de oefenwedstrijden in aanloop naar het EK droeg aanvaller Memphis Depay een opvallende witte hoofdband waar men niet over uitgesproken raakte. In de dagen erna bleken allerlei winkels door de witte zweetbanden heen te zijn. Bavaria haakte in op deze hype door 'hoofd-sponsor' te worden van iedere Oranjefan.
Mist er een gave Oranje promotie die men niet mag missen? Stuur een mailtje naar info@biernet.nl of laat hieronder een reactie achter.