Spelregels van Drink It All
Je gaat met zijn allen in een kring zitten en zet de flessen drank op tafel. De kaarten leg je in het midden van de tafel.
De jongste begint met een kaartje te pakken. Bij elke speelkaart hoort een opdracht. Deze moet hij/zij uitvoeren. Als de opdracht geweigerd wordt, moet er verplicht één borrelglaasje gedronken worden. Dan is de volgende (met de klok mee) aan de beurt om een kaartje te pakken.
Bij vijf vervulde opdrachten krijg je de Joker, deze moet je bij je houden, deze kan ingezet worden als je naar de wc moet. Als je de Joker inlevert, drink je nog één borrelglas leeg voordat je gaat plassen. Als je niet in bezit ben van de Joker en je moet naar de wc, mag je dus niet. Je kunt wel kijken of een medespeler de Joker aan jou wil geven, hij bepaalt dan hoeveel jij moet drinken voordat jemag gaan plassen.
Ook mag je maar drie opdrachten achter elkaar weigeren. De vierde opdracht ben je dus verplicht om uit te voeren. Je mag er wel twee weigeren en één opdracht doen, en dan weer drie weigeren. Soms zit er ook een kaart in die je bij je moet houden. Dit staat duidelijk vermeld op de kaart.
Voorbeelden van opdrachten die op het kaartje kunnen staan:
-
Laat degene voor jou drie glaasjes leegdrinken
-
Mispoes, drink alsnog één glas leeg
-
Doe een wedstrijdje wie als eerste een glas leeg heeft met iemand van jouw keuze
-
Drink een glas leeg zonder je handen, vingers en armen te gebruiken
-
Iedereen met witte ondergoed of BH drinkt één glaasje leeg
-
Je bent de sigaar. Drink drie slokken. Probeer daarna een boer te laten, lukt dit niet, dan moet je glasatten
-
Geef iedereen in de kring een zoen op zijn wang
-
Geef degene twee plaatsen rechts van je 10 seconden een zoen op de wang
-
Doe een minuut lang de vogeltjesdans
-
Zing een liedje van André Hazes
-
Probeer op je kop te gaan staan
-
Loop een rondje in de tuin met je shirt omhoog
-
Leer iedereen uit de kring een gek dansje
-
Zing een zelfverzonnen liedje
-
Doe de tv aan en speel Zap de neger
-
Bewaar deze kaart; pik onverwachts iets van iemand wat niet van jou is. Als ze het door hebben, moet je twee glazen drinken
-
Schenk voor iedereen in de kring wat te drinken in
-
Maak voor iedereen in de kring iets te eten
-
Algemene plaspauze; iedereen mag nu legaal naar de wc
-
Vertel je meest gênante moment in de kring
-
Vertel een mop; wordt er niet gelachen, dan moet je één glas drinken
-
Iedereen met iets blauws aan, neemt één glas
-
Vertel over je eerste keer
-
Ga voor de ramen staan en doe je broek naar beneden zodat iedereen je kont ziet
-
Sla degene naast je onverwachts voor zijn hoofd
-
Ruil een kledingstuk met diegene voor je
-
Maak degene rechts van je op
-
Zing een kinderliedje
-
Juffen
-
Noem allemaal een merk auto, net zolang tot iemand er geen meer weet. Die moet dan twee glazen drinken
-
De persoon van dit kaartje mag de hele avond niet schelden, doet deze dat toch vier glazen leegdrinken
-
Draai tien rondjes om je as en probeer daarna gelijk in een rechte lijn te lopen. Lukt dit, dan mag jij kiezen wie één glaasje drinkt
-
Speel drie keer "Ik heb nog nooit..."
-
Eén minuut dom lullen. Je kiest iemand uit die één minuut lang moet ratelen over een onderwerp dat jij verzint. Hierbij is het woord euh... verboden. Lukt dat niet, dan moeten jullie beiden één glas drinken
-
Niemand mag meer op jouw vragen antwoorden totdat het rondje weer rond is en je weer aan de beurt bent. Degene die het wel doet, moet één glas drinken
-
Verzin een regel waar iedereen zich aan moet houden, bijvoorbeeld "niet meer aan je haar zitten". Als iemand dat toch doet, moet die één glas drinken. Hierna geldt de regel niet meer
-
Pick a date: wijs iemand aan die samen met jou één glas drinkt
-
Noem niemand meer bij voornaam de hele avond (ook geen afkorting). Doe je dit wel éénslok drinken. Hierna geldt de regel niet meer
En zo kan je zelf nog veeeel meer opdrachten zelf verzinnen! Veel plezier