8.6 introduceert nieuw design voor haar intense bieren
18 maart 2020 om 16:59
Als onderdeel van de merkbelofte ‘Intense by nature’ steekt 8.6 haar intense bieren in een opvallend nieuw jasje, geïnspireerd op de wolf die vanaf nu overal in de merkcommunicatie terugkomt.
8.6 op fles in het buitenland
Naast het nieuwe design levert 8.6 een aantal van haar krachtige lagers vanaf nu ook in fles, een primeur die als eerst van start gaat in Frankrijk, Italië en Spanje. In Nederland zal het 8.6 bier vooralsnog alleen in blikken van 50cl blijven worden verkocht. Alleen de varianten 8.6 Original en 8.6 Extreme worden in Nederland verkocht.
Intens karakter
De brouwer benadrukt haar intense karakter door in de nieuwe merkstrategie de wolf centraal te stellen. De campagne roept consumenten over de hele wereld op tot ‘Unleash your inner wolf’, het loslaten van de innerlijke wolf die zich volgens 8.6 in ons allen schuilhoudt.
Lees ook
Coen Dekker, Global Marketing Manager 8.6 bij Royal Swinkels Family Brewers, zegt hierover: “De wolf spreekt tot de verbeelding en past perfect bij de vrijheid waar het merk 8.6 voor staat; van relaties met de graffitikunst tot de tattoo- en muziekscene. Het dier representeert een vrije geest die onder zijn ruwe buitenkant een sociale en warme binnenkant verbergt. Eigenschappen die passen bij de liefhebbers van onze bieren.”
Bier van Royal Swinkels Family Brewers
8.6 is één van de merken van Swinkels Family Brewers. De nieuwe merkstrategie van het biermerk zal zich beperken tot een rebranding; aan de intense smaak en het hoge alcoholpercentage zal niet worden getornd. Het nieuwe design van de blikken en de introductie van de fles wordt gefaseerd uitgerold. In Nederland kan je de wolf vanaf nu al spotten in vrijwel alle retaillocaties.