Bierbrouwer Anheuser-Busch InBev heeft in het derde kwartaal van 2017 minder bier verkocht dan verwacht. Over de hele lijn werd er ruim 1 procent minder bier verkocht dan het jaar ervoor. Dit had te maken met het slechte weer in de Verenigde Staten.
Ook op de Braziliaanse markt AB InBev het zwaar, daar nam het biervolume met 5% af. Wel hadden de Brazilianen een voorkeur voor premium-merken en dus ging de omzet in het grootste land van Zuid-Amerika wel omhoog. Ook werd het dalende volume deels gecompenseerd door een sterke groei in Mexico, Argentinië en op het Afrikaanse continent.
Lees ook
Groei van biermerken
Ondanks deze dalende volume groeide de omzet van de biergigant met 3,6 procent. De verkopen van de drie grote wereldwijd verkrijgbare merken Budweiser, Stella Artois en Corona gingen met 1,6 procent omhoog, waarbij Budweiser de zwakke broeder was met een omzetdaling. Die daling kwam grotendeels op conto van de Amerikaanse markt, daarbuiten groeide het Amerikaanse biermerk.
Ondanks dat alles slaagde AB InBev er in om de omzet op te krikken met 3,6 procent tot 14,7 miljard dollar.