Radler variant voor Hoegaarden
Hoegaarden krijgt minstens één radlervariant. "Radler staat garant voor de ultieme verfrissing", zegt Eric Lauwers, algemeen directeur van AB InBev Benelux. Het bier krijgt een fruitsmaak en slechts 2 procent alcohol. De brouwer wil zich met de radlers richten op een ruimer publiek dan de pure bierdrinkers.
Met deze actie volgt AB InBev Heineken. Zij gebruiken gebruikt de naam radler al in 41 landen, altijd gekoppeld aan een lokaal sterke pils. Ook het Deense Carlsberg heeft radler-varianten in elf landen.
In Nederland zag de brouwer voor het 6e jaar op rij de verkoopvolumes groeien. Zowel Hertog Jan, Jupiler als Leffe kenden er een groeiend marktaandeel.
Belgische biermarkt overspoeld met mixbieren
AB InBev gaat in België ook inzetten op nieuwe producten. Het Leffe Royale-assortiment wordt uitgebreid met drie nieuwe soorten waarbij telkens andere hopsoorten gebruikt worden. Daarnaast worden twee in het buitenland succesvolle dranken geïntroduceerd in België. Het gaat om Stella Artois Cidre, waarvan in de UK momenteel al 300.000 hectoliter verkocht wordt, en het in Frankrijk succesvolle Cubanisto, een bier gemengd met rum. AB InBev wil hiermee de concurrentie aangaan met het populaire Desperados van Heineken.
Jupiler wordt straks ook verkocht als minikrat van 10 flesjes pils en een wegwerpfles. Deze varianten zijn momenteel nog niet op de Nederlandse markt verkrijgbaar.