AB InBev lanceert een Jupiler Rode Duivels campagne
07 maart 2014 om 14:30
AB InBev lanceert naar aanleiding van het wereldkampioenschap voetbal deze zomer in Brazilië een grote reclamecampagne voor Jupiler. Net als voor het WK van 1994 brengt Jupiler bierglazen uit met foto’s van Belgische voetbalhelden.
WK-campagne
AB InBev verwacht veel van het wereldkampioenschap voetbal. AB InBev mikt deze zomer volledig op het wereldkampioenschap voetbal, met als spil het merk Jupiler, dat is goed voor 42 procent van de Belgische bier consumptie. De campagne zal bestaan uit glazen en blikken met foto's van de Rode Duivels en een speciale 75 centiliter fles van Jupiler. ''Wij zijn niet bang voor vroegtijdige uitschakeling van de nationale voetbalploeg. Wij hebben geen plan B. Wij gaan voor de wereldbeker'', zegt Eric Lauwers, de algemeen directeur van AB InBev Benelux en Frankrijk.
Hoeveel geld AB InBev precies in de campagne rond het komende WK voetbal stopt is niet duidelijk. Maar dat dit een megacampagne is, werd gisteren duidelijk. De persconferentie over de evolutie van de biermarkten werd gehouden in een zaal ingericht als WK-stadion (inclusief kunstgras) en zat vol met nieuwe gadgets rond Jupiler, de pils die van de Rode Duivels een boost moet krijgen.
Lees ook
Minder verkoop in 2013
In de eerste helft van 2013 was de bierverkoop slecht. ''Dit kwam door het slechte weer'', zegt Eric Lauwers. De maand juli was een hele sterke maand. Vanaf september begonnen zij weer marktaandeel te winnen.
De globale markt daalde vorig jaar met 3,5 procent. In Frankrijk leidde de forse accijnsverhoging tot een daling van de markt met 13,6 procent. AB InBev hoopt met deze campagne de dalende verkoop te verbeteren, want als er ergens wel nog veel bier gedronken wordt, dan is dat op het voetbal.
Op de foto hieronder staat een voorbeeld van de Jupiler Rode Duivels glazen: