Omzet AB InBev
Het mag verrassend genoemd worden dat de omzet van de grootste brouwer ter wereld steeg in het derde kwartaal ondanks de wereldwijde restricties door het coronavirus. Ondanks de teruglopende bieromzet in de afgelopen crisismaanden heeft AB InBev in het derde kwartaal toch meer bier weten te verkopen. Vooral in Brazilië en de VS, waar AB Inbev scoort met biermerken zoals Stella Artois, Bud en Corona, vonden de bieren gretig aftrek. Dit heeft vermoedelijk te maken met de overheidssubsidies die zijn verstrekt om consumenten te ondersteunen.Ondanks de hoger omzet zag de brouwer de winst in het derde kwartaal dalen van 2,41 miljard dollar in 2019 tot 1,58 miljard dollar in 2020.
Als we kijken naar de eerste negen maanden van 2020 dan heeft AB InBev echter 6,8% minder omzet gedraaid vergeleken met 2019 en kelderde de winst van 7,1 miljard dollar tot 1,65 miljard dollar. Bekijk het uitgebreide rapport van AB InBev voor meer informatie.
Corona in coronatijd
Waar het in eerste instantie leek dat het biermerk Corona flink zou lijden onder het gelijknamige virus, neemt het Mexicaanse biermerk AB InBev nu in verschillende markten op sleeptouw. In Mexico, Canada en Argentinië wordt Corona genoemd als een van de aanjagers van het succes in het derde kwartaal.