De grootste supermarktketen van Nederland, Albert Heijn, heeft op 9 oktober de Partnership Award op het gebied van duurzaamheid uitgereikt aan de Gulpener Bierbrouwerij.
De jury roemt Gulpener omdat het de eerste brouwerij is met een Milieukeur voor al haar bieren. Alle bieren zijn gecertificeerd als 'erkend streekproduct'. Dit omdat er voor het brouwen alleen gebruik gemaakt wordt van duurzame grondstoffen uit de directe omgeving van de brouwerij. Dit zorgt voor minder transport van grondstoffen en de bodem minder wordt belast.
Recentelijk heeft Gulpener Biologisch Ur-Pilsner, Ur-Weizen en Ur-Amber geintroduceerd. Dit zijn 100% natuurlijke bieren. De bieren worden volledig gebrouwen van biologische grondstoffen en door de aanplanting van een eigen bos, wordt CO2-uitstoot gecompenseerd.
In Nederland gaat het erg goed met de verkoop van dit biologische bier. De verkoopcijfers van het Gulpener bio-bier liggen zelfs 30% boven de verwachtingen.
In Duitsland groeit de biologische markt ook gestaag maar bier is daar een uitzondering op. "De Duitse consument is nauwelijks geïnteresseerd in biologisch bier" aldus de Duitse krant Berliner Morgenpost. In het artikel geeft de marketingdirecteur Volker Kuhl van de Duitse brouwerij Veltins aan dat in de ogen van de Duitsers elk bier in Duitsland biologisch is. Duitse consumenten vinden het veel belangrijker dat het bier gebrouwen is volgens de regels. Als bier bepaalde toevoegingen heeft mag het in Duitsland geen bier meer genoemd worden.