Amstel haalt het in Midden- en Oost Europa zeer populaire Radler naar Nederland. De verfrissende mix van Amstel bier en sprankelend citroenwater bevat 2% alcohol en komt begin maart als Amstel Radler op de markt.
"Met Radler voegen we een nieuw segment toe aan ons portfolio", zegt Hans Bohm, Marketing Directeur Heineken Nederland. "De combinatie van zuiver sprankelend citroenwater en Amstel bier maakt Radler een uitstekend alternatief voor die momenten dat extra verfrissing gezocht wordt. De vergelijking met bier voorzien van een citroensmaakje ligt misschien voor de hand, maar wie ooit Radler heeft geproefd weet dat het verschil groot is. Dat verschil komt mede door de natuurlijke samenstelling van de mix.”
Amstel Radler zal in de Nederlandse supermarkten en slijterijen verkrijgbaar zijn in 6-pack fles 30cl (consumentenadviesprijs €3,39) en 6-pack blik 33cl (consumentenadviesprijs €3,89). Amstel Radler zal vanaf april ook in de horeca verkrijgbaar zijn.
Het verhaal van Radler
Op een zonnige middag in juni 1922 werd in Zuid-Duitsland een grote fietstocht georganiseerd waaraan meer dan 13.000 fietsers meededen. Het café van Franz Xavier Kugler was gelegen aan de route. Hij kreeg het zo druk dat zijn bier op dreigde te raken. Dit kon hij niet laten gebeuren en hij bedacht een extra verfrissende oplossing. Hij mixte zijn pils met sprankelend citroenwater. “Speciaal voor de fietsers”, zei Kugler en hij gaf zijn dubbel verfrissende mix dan ook de naam Radler.