Amstel lanceert een nieuwe fruitige vriend: Amstel Rosé
19 januari 2024 om 09:57
Amstel Rosé is de nieuwste introductie van Amstel die tijdens De Vrienden van Amstel LIVE 2024 aan het grote publiek werd gepresenteerd.
Fris en fruitig bier
Voor de liefhebbers van fris en fruitig bier, tapt Amstel vanaf nu ook uit een fruitig vaatje. Amstel Rosé is de nieuwe vriend binnen het Amstel portfolio en wordt gebrouwen met natuurlijke ingrediënten, rood fruit en – natuurlijk - Amstel bier. Dit levert een heerlijk verfrissend en fruitig rosébier op, met 4% alcohol. Amstel Rosé is de frisse keuze voor onvergetelijke momenten met vrienden en vanaf nu beschikbaar in retail en horeca. Het bier komt het best tot zijn recht in een vaasje, terwijl je samen met je vrienden proost. Op de vriendschap!
Lees ook
Amstel Rosé
Amstel Rosé is tijdens De Vrienden van Amstel LIVE op een opvallende manier aan het grote publiek gepresenteerd. In de Amstel Rosé Garden konden aanwezigen een bel luiden - Ring for Rosé – waarna er een vers getapte Amstel Rosé vanuit een groene haag werd aangereikt. De Amstel Rosé Garden is als het ware de tuin van de bruine kroeg.
Populariteit rood fruit groeit
Thijs Gussenhoven, Marketing Manager van Amstel, over het nieuwe Rosé bier: “Het biersegment met rood fruit is een belangrijke groeimarkt. We zien dat 40% van de huidige “rood fruit shoppers” al vaak Amstel Radler en Amstel pils kopen. Het was daarom een logische stap om rosébier toe te voegen aan ons portfolio. Er leeft een vooroordeel dat rosébier voor vrouwen zou zijn, maar er is zeker ook potentieel voor dit bier onder jonge mannen die op zoek zijn naar “avontuurlijke” biervarianten met lekkere (fruitige) smaken. Er is sowieso een grote groep die wel bier wil drinken, maar voor wie de smaak van pils een drempel is. We willen dat iedereen kan genieten van een Amstel biertje, of je nou van de smaak van pils houdt, of toch iets frissers en fruitigers zoekt.”
Beschikbaarheid
Amstel Rosé is vanaf nu beschikbaar in de retail en horeca. In de retail is hij beschikbaar in fles in een sixpack, in de horeca wordt het rosébier fruitig getapt in een vaasje.