Bavaria & PSV
Nadat Swinkels Family Brewers, bekend van onder andere Bavaria, afgelopen jaar onderdeel werd van het Brainport partnership met PSV, activeert de Brabantse bierbrouwer haar sponsorship nu met ‘Studio PSV’.
Een unieke wedstrijdbeleving vanuit een volledig omgebouwde touringbus, geïnspireerd op ‘man caves’. Zo biedt de brouwer PSV-supporters een bijzondere manier om wedstrijden live te kijken, nu dat vanwege coronamaatregelen in het stadion niet mogelijk is.
Studio PSV
Bavaria is al twintig jaar het huisbier in het Philips Stadion en al generaties lang ‘supporter van ons PSV’. Recentelijk werd besloten om in het licht van alle coronamaatregelen de focus van stadionbeleving te verschuiven naar een focus op wedstrijdbeleving thuis. Geïnspireerd op het fenomeen ‘man caves’ werd een touringcar bus volledig omgebouwd tot Studio PSV. Een PSV-walhalla voor supporters die de live wedstrijden in deze coronatijden thuis op de bank moeten bekijken.
Studio PSV is van alle gemakken voorzien: een Bavaria 0.0% biertap, een groot TV scherm, een mini museum en een tafelvoetbal. Alles om de wedstrijden van PSV op een unieke manier te beleven, samen met gezin of huisgenoten. PSV-supporters die zich aanmelden, maken iedere PSV-wedstrijd kans om Studio PSV bij hen voor de deur te ontvangen. Extra bijzonder is dat ze de wedstrijd in de touringbus live kijken samen met een PSV-legende.
Ultieme thuiskijkervaring
Kasper Berkhout, Brand Manager Bavaria: “Als supporter van PSV beleven we dit voetbalseizoen natuurlijk op een heel andere manier. We missen de stadionbeleving, het gevoel van samen juichen en proosten op de overwinning. We snappen dat dit voor veel PSV supporters geldt. Daarom brengen we met Studio PSV deze beleving naar de supporters thuis, letterlijk, door het hele land. Studio PSV biedt supporters alle ingrediënten voor de ultieme thuiskijkervaring. En natuurlijk zorgen we dat de hele ervaring coronaproof is, aansluitend bij de overheidsmaatregelen.”
In-house ontwikkeling
Frans Janssen, Commercieel Directeur PSV: “Swinkels Family Brewers daagde ons uit om in plaats van communicatie en activaties in het stadion, de zogenaamde thuisbeleving extra waardevol en uniek te maken. Als PSV is het van belang om gedurende deze uitdagende periode de fan engagement levend te houden en zelfs te versterken. Dit in-house ontwikkelde concept is voor zover ik weet nooit eerder vertoond en zal de gelukkigen onderdompelen in het PSV-clubgevoel.”
Het concept voor deze activatie en alle communicatiemiddelen werden in-house ontwikkeld door PSV. De inrichting en operatie van de bus werd gerealiseerd door MegaWatt.
Vanaf 16 februari start de campagne waarbij via clubkanalen en kanalen van Bavaria gecommuniceerd zal worden. Supporters kunnen zich aanmelden via de actiepagina: PSV.nl/StudioPSV.