Bavaria introduceerde deze week een nieuwe reeks limited edition blikken.
In 2015 zijn er limited edition blikken gelanceerd in Frankrijk. Dit was een enorm succes, waardoor het nu een vervolg krijgt.
Op woensdag 10 februari introduceerde Bavaria een nieuwe reeks limited edition blikken van het intense blonde 8.6 original bier. Voor de gelimiteerde oplage zijn vier unieke tattoo designs ontworpen. Deze designs onderstrepen het karakter van Bavaria 8.6 nog maar eens.
8.6 is de grootste speler in het 50 cl segment
Speciaalbier is één van de hardst groeiende biersegmenten in Europa. In Nederland, Frankrijk en Italië is Bavaria 8.6 de afgelopen jaren uitgegroeid tot één van het grootste biermerk in het 50 cl segment.
Lees ook
Als intens blond bier neemt 8.6 een bijzondere positie in in het bierschap. De vier in het oog springende verfijnde tattoo designs van 8.6 original ondersteunen deze positie ook op de winkelvloer, 1 op de 3 consumenten maakt namelijk pas de keuze voor het soort speciaalbier als ze voor het schap staan.
Bavaria 8.6 vanaf het begin
Ruim 30 jaar geleden werd het biermerk geïntroduceerd. Door de jaren heen heeft 8.6 een sterke positie opgebouwd, vooral in Frankrijk. Het bier is tegenwoordig verkrijgbaar in meer dan 60 landen en heeft inmiddels meer dan zes varianten.
In Nederland zijn alleen de varianten Original en Extreme verkrijgbaar in de supermarkten en horeca.
Limited edition blikken in de supermarkt
Vanaf deze week zijn de limited edition blikken verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkten. Alleen voor de 8.6 original bestaan er limited editions. 8.6 Extreme houdt hetzelfde design.