Alle Brand Bier verpakkingen krijgen een nieuw design. Met het nieuwe uiterlijk brengt Brand op een eigen en uitgesproken wijze een ‘Ode aan Bier’.
Het nieuwe design voert terug naar het oorspronkelijke gedachtegoed van de brouwerij, de standaard in smaak en kwaliteit.
Marc Scholten, marketing manager Brand Bier: “Brand heeft de bierstandaard in Nederland altijd willen verhogen. Door te vernieuwen en door de smaak altijd voorop te stellen. Zo introduceerde Brand het fluitje en is Brand Imperator het oudste speciaalbier van Nederland. Vorig jaar introduceerden we Brand Zwaar Blond, het winnende bier van de thuisbrouwwedstrijd. Dat vernieuwende karakter van Brand zie je nu ook terug in het design.”
Nieuwe fles met uniek neklabel
De negen biersoorten van Brand krijgen een unieke fles, met een reliëf van het logo van de Brand Bierbrouwerij. De verschillende varianten onderscheiden zich door een uniek neklabel in een aparte kleurstelling. Deze kleuren worden doorgevoerd naar de kroonkurk waardoor het nog duidelijker wordt om welk product het gaat. Het uiterlijk van het krat verandert ook. Er komt één 24 vaks-krat. Aan de zijkant van het krat zit een open ruimte zodat de flessen die in het krat zitten goed zichtbaar blijven. De 6-packs en de blikken 33cl en 50 cl krijgen een design passend en in lijn met de nieuwe stijl van de fles en het krat.
Lees ook
Vanaf begin juli verkrijgbaar in de winkels
Er komen 500.000 nieuwe kratten en 12 miljoen flessen met het nieuwe design. Vanaf begin juli is Brand pilsener in de nieuwe flessen en kratten verkrijgbaar in de supermarkt, slijterijen en horeca. De speciaalbieren volgen later dit jaar.
Brand Zwaar Blond verscheen al eerder in het nieuwe design. De reacties van bierliefhebbers op deze eigen uitstraling waren zo positief, dat Brand deze stijl heeft doorgevoerd naar alle verpakkingen.