Brouwerij Julius uit Nieuwegein moet zijn naam aan gaan passen. Eigenaar Vincent Verhaar wordt hier toe gedwongen door grootste brouwer ter wereld AB InBev.
Julius
AB InBev heeft het bier Julius in zijn portfolio en wil zowel het woordmerk als het kleurenbeeldmerk beschermen. Julius van AB InBev is een zwaar blond bier met 8,5% alcohol.
Lees ook
Volgens AB InBev bestaat er verwarringsgevaar tussen hun biermerk en Brouwerij Julius van Vincent Verhaar.
Teleurstelling
Voor Vincent betekent het een grote teleurstelling. Sinds de oprichting van de brouwerij in 2015 heeft hij hard gewerkt aan naamsbekendheid en dit wordt nu tenietgedaan. Vincent blijft positief en zal onder dwang van de bierreus zijn bieren anders gaan vermarkten.
Interessant biernieuws? Deel het nu!
1 reactie
Maarten Buter (gast) op 27-07-2020 om 10:04:28
Ik vond een leffe blond en leffe tripel wel te verteren op zijn tijd. Maar nu ik dit lees lust ik ze niet meer.Gemonopoliseerd bier is eigenlijk gewoon vies. Als global giants lokale brouwerijtjes kunnen sluiten dan verkopen ze hun "brands" en "products" maar aan iemand anders.