Bierbrouwerij AB InBev kondigt vandaag aan het iconische Amerikaanse merk Bud in Nederland te lanceren. Bud wordt eerst gelanceerd in de Nederlandse horeca, met een focus op de Randstad.
Bud bier
Bud, dat bekend staat als ‘The King of Beers’, is het grootste biermerk ter wereld. Het premium pilsener onderscheidt zich van andere bieren op de Nederlandse markt door zijn “smooth taste” en positionering. Het merk wil een nieuw geluid in het Nederlandse bierlandschap laten horen en een bredere doelgroep aanspreken. Bud stroomt vanaf nu de Nederlandse horeca in en wordt later dit jaar ook gelanceerd in de retail.
Het bier zal als Bud verkocht worden in Nederland en niet als Budweiser. In het verleden heeft AB InBev wel eens in de clinch gelegen met Budweiser Budvar uit Tsjechië over de naam die werd gevoerd. Daarnaast wordt Bud ook in de VS vaak als afkorting gebruikt en voelt het frisser als naam dan Budweiser.
Inspireren om een ‘King’ te zijn
‘Wij gaan het Nederlandse bierlandschap opfrissen en introduceren met Bud een internationaal premium pilsener met een onderscheidende positionering. We zien dat hier vanuit de markt een grote behoefte aan is’, vertelt Nicolas Bartholomeeusen, directeur Nederland bij Bierbrouwerij AB InBev.
Lees ook
Bud wil inspireren om zelf de regie in je leven te pakken, dromen na te jagen en vooral trots te zijn op dat waar jij in gelooft. ‘The King van je eigen leven zijn en dit ook uitdragen is waar wij voor staan. Dat mogen wij met z’n allen best wat meer doen’.
Het merk gaat dit realiseren door samen te werken met het talent van de toekomst, hen te inspireren, helpen taboes doorbreken en met hen het waarmaken van dromen te vieren. Hierbij richt Bud zich voornamelijk op consumenten van 18 tot 35 jaar in Nederland.
Onderscheidend brouwproces
De smaak van Bud is het best te omschrijven als zacht en ‘doordrinkbaar’ en minder bitter. Het pilsener, dat een alcoholpercentage van 5 procent heeft, wordt gebrouwen met natuurlijke ingrediënten, waaronder rijst.
Lancering
Bud wordt eerst gelanceerd in de Nederlandse horeca, met een focus op de Randstad. Vanaf het najaar zal het ook in de winkel te verkrijgen zijn. Het merk is met haar unieke smaak en positionering een toevoeging op het bestaande portfolio van Bierbrouwerij AB InBev.
Interessant biernieuws? Deel het nu!
3 reacties
Leon Scheepers (gast) op 09-06-2024 om 16:41:32
Ik heb het altijd al lekker gevonden.Met een blindtest met 6 andere pilsjes, blijft het lastig ze uit elkaar te houden.Verpakking doet ook wat.Bavaria raad iedereen wel door de iets zoetige smaak.Verder waren bij ons de meningen en overtuigingen zeer dubieus vergeleken bij de blindtest, proost
F. Heineken (gast) op 25-09-2019 om 22:17:54
Van vroeger herinnerde ik me het als een flauw dof waterig biertje zonder nasmaak ipv zacht, doordrinkbaar en minder bitter. Heb toch 6 blikjes voor 2,70 gekocht bij een supermarkt om het nog een kans te geven. Maar helaas Best Bier uit blik verslaat hem zelfs nog. Hopelijk is But uit de tap een heel stuk lekkerder dan uit fles of blik idem aan Bavaria. Zelfs mijn vader van 87 gaf me na 2 slokken het blikje terug. Smaken zijn persoonlijk natuurlijk en gelukkig ook :-) Maar Bud heeft alleen een kleine kans als ze het voor de prijs onder die van Bavaria verkopen denk ik. Het blikje zelf zit er wel leuk uit, maar dan maar niet openmaken haha.
Fruttekoek op 22-07-2019 om 13:05:16
De titel "The King of Beers" is wat mij betreft behoorlijk pretentieus voor deze lager. Persoonlijk vind ik er weinig spannends aan en is het gewoon een overrated smaakwatertje.