De Deense brouwerij Carslberg heeft het afgelopen kwartaal de omzet flink zien stijgen. Vooral de vraag naar speciaalbier en alcoholvrij bier droeg hier aan bij.
Alcoholvrij- en speciaalbier
De vraag naar alcoholvrij bier steeg in West-Europa met 58 procent en ook de omzet van speciaalbieren steeg met een derde. De lange zomer van 2018 heeft ook een bijdrage geleverd aan de flinke omzetgroei van de biergigant.
Lees ook
De autonome groei van Carlsberg bedroeg 9 procent op jaarbasis. De omzet van de Deense brouwer in het derde kwartaal bedroeg 17,6 miljard Deense kronen, tegenover 16,6 miljard kronen in dezelfde periode vorig jaar.
Groeiende merken Carlsberg
In volumes steeg de verkoop van Tuborg met 11 procent, Carlsberg realiseerde een groei van 9 procent, terwijl Grimbergen 15 procent de volumes zag stijgen met 15 procent en 1664 Blanc met 49 procent aan volumegroei realiseerde. Het witbier van 1664 is vooral in Azië erg populair. Carlsberg zet flink in op Azië, aangezien de bierverkopen daar nog flink groeien.