Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Grolsch actie: 2 bier halen, 1 betalen in horeca met speciale bon

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Grolsch actie: 2 biertjes halen, 1 betalen in de kroeg

07 juni 2013 om 09:42

Bierbrouwer Grolsch komt met mooie kortings actie in de horeca. Met een speciale "2 halen, 1 betalen'-bon" worden bierliefhebbers verleid om naar de kroeg te gaan.

Diverse instanties zijn niet blij met deze actie van Grolsch.

Grolsch actie 2 halen 1 betalen
Grolsch Brouwerij
Grolsch Premium Pilsener

Grolsch komt deze zomer met een actie voor de horeca. Het is de bedoeling dat cafés die Grolsch bier schenken deze zomer twee bier voor de prijs van één aanbieden. Klanten hebben hier wel een speciale actie-bon voor nodig. Maar dat zal geen probleem zijn, want Grolsch is van plan om maar liefst 10 miljoen "2 halen, 1 betalen"-bonnen te verspreiden via Facebook, huis-aan-huis-bladen en bierviltjes.

Van gratis bier geen sprake

Van gratis bier is volgens Grolsch woordvoerder Helen ter Huurne geen sprake: "De minimale leeftijd voor deelname is 18 jaar en per bezoek mag een klant één bon inleveren. We willen de horeca helpen door met een leuke actie bezoekers de horeca in te krijgen. We weten immers met z’n allen dat zowel veel consumenten als de horeca het moeilijk hebben door de crisis. Deze actie is een stimulans voor horeca ondernemers en we verwachten veel positieve reacties van zowel de bierliefhebber als de ondernemer".

Boze reacties op actie

Niet iedereen is even blij met de actie. Sterker nog, Lodewijk van der Grinten, directeur van brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) regareerde als volgt: "Dit is simpelweg een platte vorm van makkelijk geld verdienen van Grolsch. Samen met de overheid werken we keihard aan het terugdringen van alcoholgebruik onder de jeugd, door ’happy hours’ en stuntprijzen een halt toe te roepen. Dat Grolsch nu met deze actie komt, is ronduit walgelijk."

Lees ook

Horecaondernemers die Grolsch tappen, hoeven niet mee te doen aan de actie. Maar weigeren is moeilijk, zegt Van der Grinten, omdat de ondernemers vaak onder grote druk staan van de bierbrouwer en in een afhankelijkheidspositie verkeren.

Grolsch reageert in de Twentsche Courant Tubantia:

"De actie die Grolsch in voorbereiding heeft, kent het principe 2 glazen Grolsch voor de prijs van 1. Er is geen sprake van gratis bier verstrekken of onverantwoorde consumptie. De actie is volledig in lijn met de geldende Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken. Horecagelegenheden hebben zelf de keuze of ze al dan niet willen meedoen aan deze actie. Het is dus geen ‘opgelegde’ actie, zoals KHN dit verwoordt."

Augustus van start

De voorbereiding van de actie is nu in volle gang. Grolsch gaat alle horeca gelegenheden die Grolsch schenken benaderen om mee te doen. In augustus dit jaar zal de actie van start gaan.

Cookie instellingen