Heineken zal begin 2019 hun alcoholvrije pilsener Heineken 0.0 introduceren in de Verenigde Staten. Hiermee wil Heineken inspelen op gezondheidsbewuste consumenten.
Heineken Zero Zero
Heineken 0.0 (uitgesproken als Heineken Zero Zero) zal vanaf januari 2019 verkrijgbaar zijn in de VS. In de VS is men ook steeds bewuster aan het genieten en Heineken wil deze consumenten met hun alcoholvrije bier tegemoet komen. De Nederlandse brouwer wil in de VS ook graag nieuwe momenten introduceren om een alcoholvrij bier te drinken, zoals na het sporten of tijdens een vergadering.
Lees ook
Introductie Heineken 0.0
Heineken lanceerde hun alcoholvrije bier in maart 2017 in Nederland. Op het moment wordt het in zo'n 30 landen verkocht en het is een succes gebleken. In bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk heeft Heineken hun marktaandeel in het alcoholvrije segment weten te verhogen van 2,5% naar 10,4% in een jaar tijd. De verkoop van alcoholvrij bier steeg met 24 procent, terwijl de verkoop van bier mét alcohol steeg met 0,2 procent.
Om Heineken 0.0 te maken wordt de alcohol verwijderd, maar worden de fruitige aroma's die samen met de alcohol verwijderd werden weer toegevoegd. Deze aroma's geven de bieren van Heineken hun smaak en geur.
Michelob Ultra
Michelob Ultra is een light bier van AB InBev wat in de Verenigde Staten succesvol heeft ingespeeld op de meer bewuste consument.Tussen 2016 en 2017 steeg de verkoop van dit bier met 21 procent, terwijl de verkoop in de hele biercategorie juist daalde met 0,6 procent. Heineken 0.0 bevat minder calorieën dan dit light bier.