Meest waardevolle biermerken
Heineken is met een waarde van bijna 10 miljard dollar nog steeds het derde, maar wel meest internationale biermerk ter wereld. Achter Bud Light en Budweiser die vooral in hun thuismarkt Amerika erg sterk zijn. Heineken voelt echter de hete adem van Stella Artois (8,6 miljard dollar) en Corona (8,5 miljard dollar) in zijn nek. De waarde van de Nederlandse bierbrouwer is afgelopen jaar met 12 procent gestegen blijkt uit het onderzoek.
Na Corona volgen op de ranglijst Guiness (4,9 miljard dollar), Brahma (4,1 miljard dollar), Coors Light (3,9 miljard dollar) en Modelo (3,6 miljard dollar). In de ontwikkelde biermarkten West-Europa en Noord-Amerika zijn de biervolumes al jaren aan het afnemen. De onderzoekers verwachten echter dat een consistente positionering van Heineken als premium bier waar mensen graag wat meer voor betalen het merk ook in de toekomst laat groeien.
Apple meest waardevolle merk
Technologiebedrijf Apple is met een waarde van 247 miljard dollar het meest waardevolle merk. Shell is het meest waardevolle merk in Nederland met 19 miljard dollar.