Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Heineken in Top-3 meest waardevolle biermerken

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Heineken in Top-3 meest waardevolle biermerken

01 juli 2019 om 14:40

Heineken staat dit jaar in de wereldwijde Top-3 van meest waardevolle biermerken. Budweiser stootte dit jaar Bud Light van de troon en is het sterkste biermerk wereldwijd. 

Meest Waardevolle biermerken wereldwijd
Logo Heineken brouwerij

Budweiser haalt Bud Light in

Brand Finance heeft opnieuw zijn jaarlijkse lijst met meest waardevolle en sterke biermerken bekendgemaakt. Heineken staat net als vorig jaar op de derde plek.

Budweiser is voor het eerst het meest waardevolle biermerk ter wereld, nadat Bud Light een lange tijd de bovenaan heeft gestaan. De merkwaarde van Budweiser is met 6% gestegen tot 7,5 miljard US dollar, na het immense succes van de wereldwijde sponsoringscampagne van de FIFA World Cup 2018. De campagne, de duurste tot nu toe van het merk bereikte 3,2 miljard voetbalfans wereldwijd, waarmee een versnelde groei in nieuwe markten, waaronder Zuid Afrika, Colombia, China en Australië tot stand kwam.

Meest waardevolle biermerken wereldwijd

Budweiser en Bud Light (daling van 5,4% tot $7,0 miljard) zijn de twee meest waardevolle merken van de Belgische bierbrouwer AB InBev. De merken hebben te maken gehad met de veranderende drinkgewoonten in de VS. De algemene daling van bierconsumptie door millenials en de voorkeur voor gezondere laag-alcoholische alternatieven hebben tot een vertraging in de groei van de merkwaarde geleid ten opzichte van vorige jaren. 

Lees ook

De grootse brouwerij ter wereld (AB InBev) domineert de top 25 met meest waardevolle biermerken met in totaal 11 bieren.

Aziatische biermarkt

Merkwaarde verandering van 2018 naar 2019 De hoogste stijging in merkwaarde is waarneembaar bij Aziatische bieren en dan vooral de Chinees biermerken. De hoogste stijging van de waarde was voor het Chinese Snow, gevolgd door twee andere Chinese biermerken Tsingtao en Harbin.

Als deze stijging zich de komende jaren door blijft zetten, zouden Chinese bieren flink kunnen gaan concurreren met de westerse gerenomeerde merken. Ter illustratie: als Harbin en Heineken het komende jaar dezelfde groei als dit jaar laten zien, dan zou Harbin Heineken al passeren in merkwaarde.

Bekijk het volledige rapport van Brand Finance voor meer informatie. 

Cookie instellingen