Heineken heeft Max Verstappen gestrikt voor de nieuwe campagne: 'The Best Driver'. Met de campagne wil Heineken benadrukken dat je geen alcohol moet drinken, voordat je gaat rijden.
Heineken x Max Verstappen
Heineken?, wereldwijd partner van Formule 1, lanceerde deze week ‘The Best Driver’, de nieuwe 'When You Drive, Never Drink' campagne om verantwoord alcoholgebruik in het verkeer te stimuleren.
In de campagne speelt Max Verstappen, F1-wereldkampioen en Heineken 0.0 ambassadeur, de hoofdrol. In de campagne is de Oracle Red Bull Racing-coureur in gezelschap van vrienden, die hem aanwijzen als de beste bestuurder, simpelweg omdat hij nu eenmaal de beste bestuurder is. De video laat met een knipoog zien dat zo’n beslissing - hoewel de beste coureurs ter wereld uit de Formule 1 komen - alleen gebaseerd zou moeten worden op wie er niet gedronken heeft. Tenzij het Heineken 0.0 is natuurlijk.
Beste chauffeur drinkt geen alcohol
De campagne is mede gebaseerd op onderzoek waaruit naar voren komt dat het kiezen van de beste bestuurder vaak afhangt van willekeurige redenen. Zoals rijervaring, omdat iemand het leuk vindt om te rijden of eenvoudigweg omdat iemand zich vrijwillig als bestuurder meldt. Met de campagne wil Heineken benadrukken dat de enige persoon die na een avondje stappen achter het stuur kan zitten de persoon is die géén alcohol heeft gedronken.
Lees ook
"Voor een coureur in de Formule 1 is het maken van de juiste keuzes, zowel op als naast het circuit, cruciaal voor succes. Als je achter het stuur zit, is zo’n doelgerichte mindset - zeker als het om veiligheid gaat - essentieel. Ik ben er dan ook trots op dat ik als Heineken 0.0 ambassadeur verantwoord alcoholgebruik bij autosportfans over de hele wereld mag promoten. Tegelijkertijd werk ik samen met Heineken aan een geweldig nieuw gaming initiatief – Player 0.0 – waar snel meer over bekend wordt!”, vertelt Max Verstappen. “Ik heb met veel plezier aan deze campagne gewerkt en hoop dat iedereen niet alleen met plezier naar de campagne kijkt, maar vooral ook stilstaat bij de belangrijke boodschap die erachter zit."
When You Drive Never Drink
"De pay-off van onze campagne - ‘When You Drive Never Drink’ - is de boodschap die we al vanaf het begin van ons partnership met Formule 1 in 2016 kracht bij zetten door middel van campagnes en activaties. Nu het raceseizoen in de zomermaanden in volle gang is, zijn we blij dat we de nieuwste fase van deze campagne, kunnen introduceren”, vertelt Bram Westenbrink, Global Head van het Heineken® merk.
“Terwijl we met zijn allen weer volop gaan genieten van het geweldige spektakel op het circuit, is het belangrijk te onthouden dat, de beste bestuurder altijd degene is die niet gedronken heeft."
Heineken en verantwoorde alcoholconsumptie
"Heineken is een belangrijke schakel als het gaat om verantwoorde consumptie. Het merk is zich altijd, op zijn eigen humoristische manier, goed bewust geweest van wat in de samenleving speelt. ‘When You Drive Never Drink’ is een platform dat inmiddels al zo’n 7 jaar bestaat en iets waarop Heineken trots mag zijn”, zegt Bruno Bertelli, Global CEO van LePub, Global CCO van Publicis en CCO van de Publicis Groep in Italië.
“Drinken en autorijden brengen grote risico’s mee, die ingrijpende gevolgen kunnen hebben. Wie kan deze boodschap beter overbrengen dan Max Verstappen, één van ’s werelds bekendste F1-coureurs? In onze campagne laten we op een creatieve manier zien hoe Heineken zich inzet om verantwoord alcoholgebruik te promoten en hier zo’n groots mogelijke impact wil maken door een samenwerking aan te gaan met de tweevoudig Formule 1 kampioen Max Verstappen."
Interessant biernieuws? Deel het nu!
1 reactie
Jan Jaspers (gast) op 26-07-2023 om 15:53:11
Een uitermate goed initiatief van Heineken. Toch een kanttekening: Ik steun van harte het promoten van verantwoord alcoholgebruik, dat staat buiten kijf. Waar ik het echter niet mee eens ben is de zinsnede "het stimuleren van verantwoord alcoholgebruik in het verkeer". Van enig alcoholgebruik in het verkeer kan en mag namelijk geen sprake zijn. Het zou Heineken sieren om een campagne te starten met als aansprekend motto: Altijd 0.0 achter het stuur. Daarmee propageert Heineken enerzijds het geheel alcoholvrij besturen van een voertuig, en ook nog eens het nuttigen van een 0.0 biertje, liefst Heineken dan natuurlijk-:)Altijd bereid om mee te denken! Jan Jaspers