Bierbrouwer Heineken krijgt een nieuw beeldmerk. Het nieuwe logo zal voortaan op de publicaties en website van het bedrijf te zien zijn. Het logo van Heineken bier zal niet wijzigen.
Heineken lanceert een nieuw logo, dat naar eigen zeggen de verandering weerspiegelt die de bierbrouwer het laatste decennium heeft doorgemaakt. Het beeldmerk zal voortaan de publicaties en de website van het concern sieren.
Het logo geldt voor de overkoepelende Heineken holding (Heineken is o.a. ook eigenaar van Amstel, Brand), dus niet specifiek voor het bier Heineken. Het logo op Heineken flesjes, blikjes en fusten wordt dus niet gewijzigd. In het nieuwe ontwerp wordt de naam Heineken voortaan in groene hoofdletters geschreven, met een rode ster boven de letter H. Het biermerk Heineken wordt geschreven met alleen de H als hoofdletter, en de rest kleine letters. Dit is dus een van de grote verschillen tussen het Heineken bierlogo en het Heineken bedrijfslogo.
Op de corporate website van Heineken, http://www.heinekeninternational.com/, is het logo als eerste te zien en in de loop van oktober zal het wereldwijd uitgerold worden.