Heineken heeft in samenwerking met Google Maps een platform ontwikkeld om Amerikanen te laten zien in welk café ze voetbal kunnen kijken.
Het heet 'Soccer is Here'.
Steeds meer Amerikanen kijken naar Europese voetbalwedstrijden en daar speelt Heineken op in. Het biermerk brengt samen met Google Maps in kaart welke cafés voetbal op tv laten zien.
Voetbal kijken
Op de mobiele site kunnen liefhebbers opzoeken waar en wanneer de wedstrijden van hun favoriete teams te zien zijn. Op het programma staan wedstrijden van de UEFA Champions League, Britse Premier League, de Spaanse La Liga en de Amerikaanse Major League.
Op dit moment staan er 200 voetbalcafés in New York op de kaart en dat worden er binnenkort veel meer. Deelnemende cafés dienen zelf de wedstrijden in te voeren die ze uitzenden, zodat fans weten waar ze moeten zijn.
Lees ook
Heineken richt zich op voetbal
Heineken sponsort sinds begin 2015 de Major League Soccer en al enige tijd de UEFA Champions Leaugue. De samenwerking met Google Maps is dus onderdeel van een grote campagne in het voetbal.
Sinds afgelopen maart richt het biermerk zich een jaar lang op voetbalfans in New York met de 'Soccer is Here' campagne. In de advertenties zie je voetballers als David Villa, Landon Donovan en Carli Lloyd.