Heineken heeft in het eerste kwartaal van dit jaar wereldwijd 11 procent meer bier verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar.
Exclusief het stuwende effect van overnames zou de volumegroei zijn uitgekomen op 7 procent.
In bijna alle regio's nam de verkoop van Heineken bieren toe, maar niet in Nederland.
Heineken in Nederland
In eigen land bracht Heineken iets minder bier aan de man. Dat komt doordat het bedrijf, dat in Nederland ook merken voert als Amstel, Brand, Affligem, Desperados en Wieckse, minder meedeed aan prijsacties van supermarkten. Bekijk of er op dit moment aanbiedingen zijn van Heineken of andere bovenstaande merken?
Lees ook
Wereldwijde verkopen
Het goede eerste kwartaal is onder meer te danken aan sterke verkopen in Azië rond het Chinese nieuwjaarsfeest. In die regio behaalde Heineken op eigen kracht een volumegroei van 23 procent. Dat Pasen al in maart viel, hielp het bedrijf ook in Europa en Amerika aan een goede verkoopstijging.