Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Heineken commercial wint STIVA TV Award

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Heineken's 'When you drive, Never drink' commercial wint STIVA TV AWARD 2016

21 november 2016 om 14:07

Op 18 november is de STIVA TV Award 2016 toegekend aan de tv commercial ‘When You Drive, Never Drink’ van Heineken.

Voormalig Formule 1 coureur Sir Jackie Stewart speelt de hoofdrol in deze Heineken-reclame. 

Stiva Awards 2018
Logo Heineken brouwerij
Heineken Brouwerij

De commercial, gemaakt door Publicis Milan, is door publiek en vakjury verkozen tot beste en meest verantwoorde alcohol commercial van 2016. Juryvoorzitter Fred van Raaij: "De commercial stak er met kop en schouders bovenuit. Zeer vermakelijk om naar te kijken en een heldere communicatieboodschap dat alcohol drinken en autorijden niet samengaan." John-Paul Schuirink van Heineken Nederland nam vanmiddag de Award in ontvangst tijdens het jaarlijks STIVA symposium. De Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) wil met de uitreiking van de STIVA TV AWARD 2016 laten zien dat leuke alcoholreclame en bewustmaking voor verantwoorde alcoholconsumptie prima samengaan.

Heineken tweede jaar op rij winnaar

John-Paul Schuirink, Manager Communicatie & Public Affairs Heineken Nederland, ontving de STIVA TV AWARD 2016 uit handen van juryvoorzitter Van Raaij: "We vinden het een ontzettend mooi compliment dat Heineken, voor het tweede jaar op rij, de STIVA TV Award heeft gewonnen. We waren dit jaar met zes commercials genomineerd. Dit onderstreept hoe serieus Heineken verantwoorde alcoholmarketing neemt. We zien hetzelfde beeld bij onze collega’s in de markt. We hebben in Nederland een uitstekend systeem van zelfregulering en bij alle alcoholproducenten staat de verantwoorde marketing van hun producten en merken echt bovenaan de agenda." Vorig jaar won Heinken met de commercial 'The Chase'. When you drive never drink

Creatief, origineel maar ook verantwoord

Het publiek en de vakjury verkozen de winnaar van de award gezamenlijk uit negen genomineerde tv commercials. De vakjury bestaat uit Fred van Raaij (Tilburg University), Yvonne Prins (UM Nederland) en Anne de Clercq (film- en televisiemaker). Zij hebben uit alle inzendingen negen tv-commercials genomineerd. Jurylid Anne de Clercq: "Wij letten als juryleden en vakmensen op creativiteit, originaliteit en de uitwerking van het concept, maar ook op hoe verantwoorde alcoholconsumptie in beeld wordt gebracht. Hier stak Heineken met de winnende commercial met kop en schouders bovenuit. Het viel ons op dat de meeste inzendingen hier goed op hebben ingespeeld en dat is een goed teken." 

Uitreiking van de award 

Lees ook


De nominaties 

De vakjury heeft uit alle inzendingen negen commercials geselecteerd en genomineerd. Iedereen van 18 jaar en ouder mocht eenmalig stemmen op hun favoriete alcoholcommercial. De stemmen van de jury en het publiek bepaalden samen de winnaar van de STIVA TV Award 2016. Hieronder nog een keer alle nominaties in willekeurige volgorde op een rij:


1. Amstel: Proostnamen (INDIE)
2. Grolsch: 400 jaar Karakter (Alfred)
3. Heineken: When you drive, never drink (Publicis Milan)
4. Licor 43: Pura Passion (Wonder)
5. Amstel Radler: Highwayman (INDIE)
6. Brand: Uitgesteld genot (INDIE)
7. Apple Bandit: Follow that fox (Cloudfactory)
8. Johnnie Walker: Jude Law (Anomaly)
9. Heineken: Moderate drinkers wanted (Publicis Milan)

Bekijk meer bierreclames

Cookie instellingen