De Amsterdamse brouwerij Oedipus Brewing en de eerste indoor foodmarket van Nederland lanceren een bijzonder biertje: Munchies.
Een hoppige amber lager met een alcoholpercentage van 5%.
De Foodhallen was één van de eerste grote plekken waar Oedipus te krijgen was en de langdurige samenwerking is nu bekroond met een bijzondere, licht hoppige Amber Lager.
Rick Nelson van Oedipus: “Toen we Oedipus begonnen was de Foodhallen echt de eerste plek waar onze biertjes te krijgen waren. Het was een heel natuurlijke stap om samen een bier te maken dat een perfect combinatie is met al het verschillende eten op één plek. We zijn samen gaan proeven en experimenteren om te kijken wat we lekker vonden en kwamen uit op een licht hoppige, makkelijk drinkbare Lager.”
Bier voor de Foodhallen
Het idee om een brouwsel te ontwikkelen dat goed past bij de verschillende culturen, persoonlijkheden en keukens die samenkomen in de Foodhallen was een uitdaging. Het sociale aspect van samen eten en drinken was de leidraad bij de ontwikkeling.
Lees ook
Munchies is een biertje om sámen te drinken. Het past net zo makkelijk bij high end döner als bij oerhollandse kaas. Het fruitige aroma maakt Munchies heel geschikt om als zowel aperitief als digestief te gebruiken, maar met een 5% alcoholgehalte is het geen softie.
Oedipus Brewing
Oedipus Brewing is een echte Amsterdamse brouwer. Sinds 2009 hebben een viertal bevriende thuisbrouwers geëxperimenteerd, geproefd en gepraat over het gerstenat. Na een succesvolle crowdfunding actie opent in 2015 in Amsterdam Noord de eerste ‘echte’ brouwerij.
In deze Oedipus Headquarters wordt niet alleen het vloeibare goud gebrouwen, maar het is ook een complete ‘taproom’ en een plek voor concerten. Het hele proces, van het schroten tot het gisten en bottelen, gebeurt allemaal in Amsterdam Noord.
Munchies
De naam ‘Munchies’ lag voor de hand. De Foodhallen is natuurlijk de perfecte plek om lekkere trek te stillen. Samen drinken, samen eten, samenkomen. Nu alles bij elkaar in één flesje. Munchies, met een speciaal label ontworpen door Sjo Baggen, is vanaf 23 februari verkrijgbaar in de Foodhallen, de Oedipus Taproom en geselecteerde retailers.