Nieuw Efteling bier gebrouwen door Brouwerij Opener
16 augustus 2019 om 13:35
Er is opnieuw een bier exclusief voor de Efteling gebrouwen. Dit speciaalbier is specifiek gebrouwen voor het Efteling Hotel door Brouwerij Opener.
Speciaalbieren voor de Efteling
Na Bosrijkse Brouw en 't Verdiende Loon heeft nu ook het Efteling Hotel een eigen exclusief bier met de naam ‘Hotel de Bottle’, gebrouwen door de Opener Brouwerij in Dongen. “Wij zijn erg trots op de samenwerking met dit fantastische park en hebben vanaf de start alle registers open getrokken om zowel van het bier zelf, als het verhaal en de beleving eromheen een mooi totaalpakket te maken” vertelt de enthousiaste brouwer en biersommelier Frank Wouters, eigenaar van de brouwerij met proeflokaal aan het Veepad.
De smaak
‘Hotel de Bottle’ is een blond, zoetig, moutig en fris zomers biertje met een vleugje bitter in de afdronk. Het is een ongefilterd en ongepasteuriseerd speciaalbier met 6,5% alcohol. De ingrediënten zijn water, gerstemout, tarwemout, suiker, hop en gist. Het bevat geen kruiden of andere toevoegingen.
Lees ook
Het hotelbiertje wordt vlakbij de Efteling gebrouwen bij de Opener bierbrouwerij in Dongen. In het najaar wordt het blonde biertje aangevuld door een donker winters biertje met een iets hoger alcoholpromillage. Hotel de Bottle is nu nog exclusief te koop in restaurant de Hoffelijke Heraut en bar de Gelagkamer van het Efteling Hotel. “Het bier was de eerste dagen niet aan te slepen, en valt dus gelukkig ook bij de gasten in de smaak.“
Hotel de Bottle bier
Maar waarom dan die naam? De brouwer: “We wilden inspelen op de verwondering; iets waar de Efteling dagelijks op inspeelt. Het doldwaze gevoel van een dagje park in een flesje stoppen. Bij de release kregen we zóveel leuke reacties van mensen die nog helemaal hoteldebotel waren op elkaar, en nu na een dagje park in het hotel met dit bier konden proosten op een gezellige dag. Hiervoor zijn we ooit begonnen met Opener, bier is zóveel meer dan alleen die vloeistof in de fles en we zijn blij dat we de kans kregen dit wederom te bewijzen. In de komende maanden gaan we nog meer activaties doen, en allerlei leuke ideeën uitwerken om het bier nóg leuker te presenteren. Misschien lopen wij zelf nog wel het meest met het hoofd in de wolken van dit bier.”