Royal Swinkels scoort op eerste Untappd Community Awards
18 maart 2024 om 14:16
Royal Swinkels heeft verschillende awards binnengesleept tijdens de allerereerste Untappd Community Awards.
Untappd Community Awards
Untappd heeft de allereerste editie van de Untappd Community Awards georganiseerd, een prijsuitreiking binnen de populaire bierliefhebbers-app waar gebruikers hun gedronken bieren inchecken en beoordelen.
Door de wereldwijde community van bijna 11 miljoen bierenthousiastelingen, werden meer dan 37.000 bieren van bijna 8.000 brouwerijen wereldwijd beoordeeld in verschillende bierstijlen. Binnen het portfolio van Royal Swinkels vielen maar liefst 27 bieren in de prijzen, waarvan 14 gouden beoordelingen.
Totstandkoming awards
Bieren zijn gerangschikt op basis van hun gemiddelde beoordeling in het kalenderjaar 2023. De datum waarop een bier werd gebrouwen of uitgebracht, speelde geen rol. We telden de laatste check-in van elke gebruiker die het bier incheckte in 2023. Als je in 2023 een bepaald bier 10 keer beoordeelde, telde alleen de laatste check-in met een beoordeling. Om in aanmerking te komen moet een bier in 2023 minimaal 50 check-ins hebben ontvangen van 50 unieke leden van de Untappd-community. Bieren komen in aanmerking op basis van de locatie van de hoofdlocatie van de brouwerij en niet op basis van de locatie van de check-ins, gebruiker, etc.
Brouwerij de Molen behaalde maar liefst zes keer het goud, voor onder andere Cacao & Karamel en Stoof & Peer. Vier keer goud was er voor bieren van ‘t Uiltje. Ook nieuwkomer PalmTree TropicAle ontving een gouden beoordeling, net als La Trappe en 8.6.
Lees ook
Zilver was er wederom voor 't Uiltje en De Molen maar ook voor Rodenbach en in de bronzen categorie kregen onder andere Cornet, La Trappe, Swinckels’, 't Uiltje en De Molen een plek op het podium. Een bijzondere erkenning aangezien het juist de consumenten zelf zijn die de bieren beoordeeld hebben.
Prijswinnaars zijn geselecteerd voor substijlen in alle regio's waarin ten minste drie bieren in de desbetreffende substijl zich kwalificeerden met 50 unieke beoordelingen. De 11 miljoen gebruikers van Untappd wereldwijd hebben sinds 2010 meer dan 1,3 miljard bieren ingecheckt, waarbij bij de meeste check-ins beoordelingen zijn inbegrepen.
Dare to drink different
Dare to Drink Different heeft zich als sponsor aan deze allereerste editie van de Untappd Community Awards verbonden: “Met Dare to Drink Different willen we consumenten verrassen door iets te drinken wat ze normaal niet zouden kiezen. Op het platform komen allerlei verschillende smaken en stijlen samen, waarmee we bierdrinkers uitdagen om hun grenzen te verleggen. Dat sluit naadloos aan bij het gedachtegoed van Untappd en de Community Awards, waar de consument voorop staat en zijn of haar bierervaringen deelt”, licht John Mouthaan, Head of Digital Sales, toe.
Goud
- La Trappe Oak Aged Batch #49 - De Molen EP. II The Force of the Emperor - De Molen Cacao & Karamel - De Molen Cacao & Kokos - De Molen Stoof & Peer - De Molen Wild Turkey Edition 2023 Wheat Wine - De Molen Whiskey -Edition 2022 Scottish Wee Heavy - De Molen Grand Cru Edition 2023 - PalmTree TropicAle - 8.6 Extreme - Uiltje Portal to Hop Hell - Uiltje Piewee the Pineapple Weizen - Uiltje Tweed Tweet - Uiltje Lychee Lychee 5 dollar
Zilver
- De Molen Calvados Edition 2023 – Strong Saison - RodenBach FruitAge 0.0 - Rodenbach Evolved Grand Cru - Uiltje The Temple of Talus
Brons
- La Trappe Oak Aged Batch #48 - Cornet Smoked - De Molen Milk&Shake - De Molen Calvados Edition 2024 Belgian Strong Ale - Swinckels’ 0.0% - Rodenbach Vintage 2019 (Foeder Nr 137) - Uiltje Naughty or Nice - Uiltje Rye of Fire - Uiltje Sequence Series #008 Red Ale Reserve