Dat gaf Heineken-topman Jean-Francois van Boxmeer aan in een interview met het financiele dagblad.
Heineken gaat de komende tijd meer energie steken in het merk Sol dan in hun tweede merk Amstel. "Voor ons is het makkelijk om Sol neer te zetten als een wereldmerk naast Heineken. Sol krijgt daarom meer aandacht dan Amstel" aldus Jean-Francois van Boxmeer.
Heineken vs Amstel
Consumenten in het buitenland zien weinig verschil zien tussen Heineken en Amstel. Beide komen uit Amsterdam en qua smaak verschillen de twee ook niet erg veel. Heineken verwacht met het biermerk Sol een groter marktaandeel te kunnen verkrijgen.
Amstel
Amstel is voor Heineken wel degelijk een belangrijk merk. In Zuid-Afrika, Griekenland, Rusland en Jordanië heeft Amstel een groot marktaandeel in handen.
Sol
Heineken verkreeg het biermerk Sol twee jaar geleden na een overname van het Mexicaanse Femsa. Sol is de grootste cocurent van het biermerk Corona dat eigendom is van AB-Inbev. Corona is een van de meest verkochte biermerken in de VS.
Overnames
Evenals Heineken hebben de twee andere grote bierproducenten premium merken overgenomen. De laatste overname van Heineken was Asia Pacific Breweries uit Singapore. Hierdoor kreeg Heineken onder meer Tiger beer in handen. Analisten verwachten dat Heineken nog meer premium merken in de markt gaat zetten.