AB InBev, de eigenaar van het Belgische biermerk Stella Artois, heeft besloten om het wereldberoemde pils voortaan alleen nog uit een groene fles te verkopen.
Groene export fles nu ook in België
Het wereldberoemde pils uit Leuven werd al jaren in een groene fles verkocht, maar dan vooral buiten België. In het buitenland wordt Stella Artois al jaren in een groene fles verkocht. AB InBev zet deze stap om het Leuvense pils, dat tijdens de World Beer Awards 2019 werd verkozen tot beste pils ter wereld, een meer exclusieve uitstraling te geven.
Lees ook
Deze stap van het Belgische pilsmerk lijkt natuurlijk erg op de stap die Heineken in 2013 nam toen zij de Heineken Star Bottle introduceerden die in eigen land de bruine fles verving. De groene flesjes van Heineken waren toen in het buitenland al zeer bekend. Grolsch was echter het eerste Nederlandse pilsmerk dat zijn bier in groene flesjes verkocht. In 2007 lanceerde Grolsch zijn groene flesje (destijds nog met 33cl).
Stella Artois vs. Jupiler
Jupiler, het andere grote pilsener van AB InBev, zal in de bruine fles verkrijgbaar blijven. De Leuvense brouwer wil Stella Artois vermarkten in het luxesegment en Jupiler meer als voetbal- en festivalbier. In 2016 werden er ook al stappen gezet door de brouwer om 'Stella' een meer luxe uitstraling te geven toen het Stella ribbelglas werd vervangen voor een statig bierglas op voet.