Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Goede voornemens volhouden met Uiltje Brewing Company

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Uiltje Brewing Company maakt het volhouden van je goede voornemens wel héél lekker

28 december 2021 om 11:13

Uiltje Brewing Company maakt het je gemakkelijk om je goede voornemens voor het nieuwe jaar vol te houden. Uiltje Superb-Owl is een bier weinig calorieën en alcohol. 

Uiltje Superb Owl non alcoholic IPA
uiltje superb-owl logo
Het Uiltje bierparadijs header

Goede voornemens

Traditiegetrouw is het rond de jaarwisseling tijd voor goede voornemens. Vaak horen we dezelfde voornemens voorbijkomen: mensen willen gezonder eten en minder drinken. En laat Uiltje Brewing Company daar nu het perfecte antwoord op hebben: Uiltje Superb-Owl. Met slechts 85kcal en 0,2% alc. vol. past het bier in een verantwoorde levensstijl, zonder concessies te doen aan de smaak. Daar scoor je punten mee!

Uiltje Superb-Owl commercial Robbert Uyleman, oprichter van Uiltje Brewing Company: “Januari is natuurlijk bij uitstek de maand dat we ons voornemen het roer volledig om te gooien. Alleen nog maar gezond eten, niet drinken en elke week minstens vier keer sporten. Als je jezelf van alles ontzegt, zijn deze goede voornemens vaak maar van korte duur. De Uiltje Superb-Owl is extreem laag in alcohol en laag in calorieën, maar daar proef je niks van. De volle, hoppige smaak maakt dat je met een gerust hart je goede voornemens kunt volhouden. Je hoeft niet met lege handen aan de bar te staan, maar kunt nog steeds genieten van een lekker biertje.”

Superb-Owl commercial

Om iedereen met goede voornemens op weg te helpen, lanceert de brouwer vandaag haar nieuwe campagne omtrent de Uiltje Superb-Owl. Een commercial geproduceerd in samenwerking met videoproducent Holy Fools. In de commercial zie je hoe blikken Superb-Owl in het wild worden opgejaagd door dorstige kantoormedewerkers en een volledig damessportteam. En volledig in de stijl van de brouwerij opgenomen.

Lees ook

Antwoord op toenemende vraag

Uiltje Superb-Owl werd eerder dit jaar geïntroduceerd als reactie op de toenemende vraag naar alcoholvrij speciaalbier. In 2020 zagen we de verkoop van alcoholvrij bier stijgen met 8,5%. De verkoop van alcoholvrije speciaalbieren nam helemaal een vlucht: deze omzet steeg met haast 66%. Een steeds groter deel van de Nederlanders kiest voor alcoholvrij bier omdat ze dit lekker vindt en niet langer alleen omdat ze nog moet rijden. Ook zien we een toename in de verkoop van alcoholvrij bier omdat mensen meer verantwoorde keuzes willen maken aangaande hun gezondheid.

Goed ontvangen

Het bier is goed ontvangen door de kritische bierdrinker: met een 3,27 op Untappd scoort het bier erg goed in de de NoLow categorie. Hier zijn opmerkingen te lezen als ‘Je zou nooit raden dat dit een 0.2% alcohol biertje is’, ‘In dit bier mis ik de alcohol zeker niet’, ‘Knap gemaakt’, en ‘Non alco done right!’.

Verkrijgbaarheid

Uiltje Superb-Owl is verkrijgbaar in ongeveer 300 Albert Heijn-winkels en via meerdere online shops, waaronder de webshop van Uiltje Brewing Company en Dare to Drink Different.

Cookie instellingen