Warsteiner zet met haar nieuwe merkcampagne 'Het Verschil' centraal. Het verschil zit in details, in wat je proeft, in wat je ziet. Het verschil tussen bier drinken en genieten.
Na de opfrisbeurt van de huisstijl, logo en verpakkingen eerder dit jaar ondergaat nu ook de positionering van Warsteiner een metamorfose. De nieuwe merkcampagne omvat een uitgebreide out-of-home, print en online campagne en wordt afgetrapt met een tv commercial.
Het verschil tussen drinken en genieten
Als kwaliteitspils gemaakt van handgeselecteerde hop, gerst uit de champagnestreek en water uit eigen natuurbron, onderscheidt Warsteiner zich door premium kwaliteit toegankelijk te maken voor het brede publiek. Met 'Het Verschil' laat Warsteiner ook duidelijk zien hoe een kwalitatieve Pilsener gedronken wordt: met schuimkraag uit het kenmerkende Tulpglas met een druppelvanger rond de voet.
Marcel Beekman, directeur Warsteiner Benelux, licht toe: “Voor veel mensen is bier gewoon bier, maar bij Warsteiner zien we dat anders. We willen consumenten laten zien en ervaren dat er verschil is in smaak, beleving en presentatie.
We zijn heel trots op onze nieuwe merkcampagne: Het Verschil. In een tijd waarin de biermarkt overspoeld wordt door nieuwkomers is het voor ons van groot belang om opnieuw van onszelf te laten horen. Tijd om Nederland het verschil te laten ontdekken met Warsteiner.”
Warsteiner 'Het Verschil' in huis
De campagne is de komende periode ook terug te vinden op de winkelvloer. Met de winkels worden tailormade activaties georganiseerd en outdoor posters bij de supermarkten verwijzen naar de campagne. Later dit jaar komt Warsteiner ook met een eigen webshop. Hier komen verschillende merchandise artikelen op te staan die aansluiten bij de campagne, zoals bijvoorbeeld de Tulpglazen, om zo consumenten ook thuis de complete ervaring te kunnen bieden.