Het panel beoordeelt nieuwe, innovatieve producten op innovatiekracht en aantrekkelijkheid. Daarnaast wordt er een score voor gebruikerstevredenheid afgegeven. Warsteiner Premium Radler won de prijs in de categorie Bier. De prijsuitreiking vindt plaats in restaurant Het Bosch in Amsterdam op 8 februari aanstaande.
Blijdschap
“Wij zijn blij met deze prijs omdat hier uit blijkt dat consumenten dit bier enorm waarderen. In Duitsland is Radler als categorie al jaren populair, doordat Warsteiner met deze 100% natuurlijke variant kwam is de vraag daar verder toegenomen. Dat dit bier nu in Nederland deze prijs wint, laat zien dat zowel ‘het 100% natuurlijke karakter’ als ‘bewuster genieten van bier’ Nederlandse bierconsumenten aanspreekt en dat Warsteiner Radler in Nederland ook succesvol kan worden”, aldus Wilco Gersen, brand manager Warsteiner Benelux.
Combinatie bier en natuurlijke citroenlimonade
Radlers zijn in Duitsland al jaren een gevestigd begrip, de combinatie tussen bier en citroenlimonade zorgt voor een lichte en frisse smaak. De Premium Radler Zitrone van Warsteiner is een 100% natuurlijk product, dit geldt voor zowel het bier als de limonade. Met het lage alcoholgehalte van 2,5% is de Radler een uitstekende keuze voor de bewust genietende bierconsument. Het vult het gat tussen alcoholvrij bier en regulier pils.
“Het taboe om bier en limonade in één fles te hebben lijkt eindelijk doorbroken en toch steeds meer markt te veroveren in Nederland. Dit past ook bij de trend dat de consument op zoek gaat naar meerdere en andere biersmaken”, zegt bierexpert Fiona de Lange, oprichter van bier.blog.nl. “Radler is inmiddels razend populair in Oost-Europa en begint langzamerhand ook in Nederland een plek te verwerven. In Limburg wordt van oudsher al het meeste bier met limonade gedronken”.
Product van het Jaar
De prijs genaamd Product van het Jaar wordt jaarlijks uitgereikt aan producten uit verschillende categorieën. De prijs wordt in 36 landen uitgereikt. Na validatie door een comité van deskundigen geven 6.000 Nederlanders hun oordeel over de producten door middel van een online-marktonderzoek. De producten met de hoogste score binnen hun categorie winnen de verkiezing en mogen een jaar lang het label ‘Product van het Jaar’ voeren.