De Week van het Nederlandse Bier zit er weer aan te komen. Van 24 mei t/m 3 juni zetten brouwerijen, horeca en retail het Nederlandse bier in de spotlight middels proeverijen, bierfestivals, workshops en meer.
Nederlands Bierproeffestival
Het Nederlands Bierproeffestival in de Haagse Grote Kerk (24 t/m 26 mei) trapt ‘De Week’ traditiegetrouw af. Op deze bijzondere locatie presenteren ruim 40 Nederlandse brouwerijen meer dan 200 verschillende bieren, kunnen bezoekers diverse workshops volgen en staat de combinatie van bier en food centraal.
Tijdens de opening op 24 mei wordt hier tevens het Beste Bier van Nederland 2018 bekendgemaakt. De kaartverkoop voor het Nederlands Bierproeffestival is nu gestart. Tot slot krijgt men een uniek kijkje achter de schermen tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen (1 t/m 3 juni), wanneer Nederlandse brouwerijen hun deuren openen. Voor een overzicht van de activiteiten en kaartverkoop zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl.
Bruisende Nederlandse biercultuur
De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. Voorzitter Henri Reuchlin: “De afgelopen jaren is het aantal brouwerijen in Nederland flink gestegen, inmiddels zijn het er meer dan 500! Dat betekent ook dat er in ons land talloze biersoorten zijn.
Het is prachtig om te zien hoe het ambacht van bier brouwen enorm leeft en er binnen het vak flink geïnnoveerd wordt. Met de Week van het Nederlandse Bier vieren we die bruisende Nederlandse biersector en kan de consument al die mooie bieren ervaren. Dit jaar introduceren we tevens een aantal nieuwe elementen en beginnen we natuurlijk met de bekendmaking van het Beste Bier van Nederland!”
Lees ook
Globaal programma
* 24 mei: Officiële opening van de Week van het Nederlands Bier + bekendmaking Beste Bier van Nederland 2018 * 24 mei t/m 26 mei: Nederlands Bierproeffestival in Den Haag * 24 mei t/m 3 juni: meer dan 100 bier-activiteiten door het hele land * 1 t/m 3 juni: Nederlandse Brouwerijdagen
Activiteit organiseren?
Cafés, restaurants, brouwerijen, slijterijen en andere organisaties zorgen tijdens de Week van het Nederlandse Bier iedere dag voor diverse biergerelateerde activiteiten in het hele land. Van speciale bierdiners en – proeverijen tot quizen, workshops en bierwandelingen- en rondvaarten.
Organisaties en ondernemers die iets willen organiseren tijdens de Week van het Nederlandse Bier 2018 kunnen hun activiteit eenvoudig aanmelden via hun website. Ze kunnen hiermee rekenen op extra promotie, een communicatie-toolkit en bijvoorbeeld ondersteuning bij het organiseren van een bierproeverij.
Daarnaast kunnen evenementen toegevoegd worden aan de bieragenda voor extra gratis promotie. De Biernet bieragenda houdt gedurende het hele jaar activiteiten met betrekking tot bier bij. Dus ben je op zoek naar een bierfestival, proeverij, bierwandeltocht of misschien een workshop over bier? Neem eens een kijkje in de bieragenda.
Stichting Week van het Nederlandse bier
De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier.
In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra Slijterijen, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. Voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl.