Desperados gaat over op hervulbare flessen in de horeca en retail. De flessen worden hergebruikt voor het volgende rondje in het café, de club, op het terras of bij jou thuis.
Lees ook
Hervulbare flessen
Nu Heineken ook met Desperados overstapt naar hervulbare flessen worden de acht grootste biermerken van de Nederlandse brouwer voor 90% in hervulbare flessen verkocht. Heineken zet hiermee opnieuw een grote stap vooruit in haar ambitie om het hergebruiken van verpakkingen te verbeteren. ‘’Bij Heineken zijn we niet alleen trots op ons bier en onze merken; ook onze verpakkingen zijn ons veel waard. Door met Desperados over te gaan naar een hervulbare variant kunnen we nog optimaler gebruik maken van grondstoffen, gaan we zwerfafval tegen en verminderen we uiteindelijk onze CO2 uitstoot.’’ aldus Mark Blok, Corporate Affairs Director Heineken Nederland.
Verduurzaming van de iconische fles
Veel bier worden verkocht in bruine statiegeldflessen (BNR) als onderdeel van de gangbare retourstroom in Nederland. Omdat Desperados een iconische transparante fles heeft, is een hervulbare fles ontwikkeld die er bijna hetzelfde uitziet, maar die door een verdikking van het glas wel hergebruikt kan worden. ‘’In Nederland zijn we echt een voorloper op het gebied van hervulbare verpakkingen en daar zijn we trots op. Daarnaast voelt het goed dat wanneer iemand een rondje geeft, wij ervoor kunnen zorgen dat alles al een rondje heeft gemaakt. We noemen dat ook wel het rondje van Heineken.’’ Aldus Blok van Heineken Nederland.